شناسهٔ خبر: 50300588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افشای پرونده افسر اسرائیلی متهم به باج‌گیری از زنان فلسطینی در مقابل مجوز کار

سپیده حسینی

یک روزنامه عبری زبان یکی از بزرگترین پرونده‌های مربوط به کنترل رژیم صهیونیستی بر رفت‌وآمدهای فلسطینی‌ها داخل شهرهای کرانه باختری و قدس و اتفاقاتی که برای آنها در این مسیر افتاده را فاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، تعدادی از زنان فلسطینی در مقابل اعطای مجوز ورود به اراضی اشغالی و کار در آنجا، مورد تجاوز، تعرض جنسی و اخاذی یکی از افسران اداره مدنی قرار گرفتند.

آحارونوت در ادامه نوشت، دادگاه تجدیدنظر ارتش رژیم صهیونیستی با درخواست این روزنامه برای انتشار جزئیات پرونده این افسر متهم به اعطای مجوزهای کار در مقابل خدمات جنسی که برای سال‌ها از افکار عمومی مخفی مانده بود، موافقت کرد.

این روزنامه عبری زبان نوشت، اسناد و مدارک دادگاه هیچ جای شک و تردیدی درمورد صحت روایت قربانیان باقی نگذاشته و ادعاهای این افسر را که سعی در رد اتهام‌های مطرح شده علیه خود دارد، کاملا رد می‌کند.

به نوشته این روزنامه، این افسر علاوه بر تعرض جنسی، کلاهبرداری و آنچه این روزنامه خیانت در امانت خواند، در سال ۲۰۱۷ به دلیل تجاوز به یک زن فلسطینی و دریافت رشوه‌های جنسی از دیگران به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

آحارونوت در ادامه نوشت، این افسر که افشای نام و تصویرش هنوز ممنوع است، از خدمت نظامی برکنار شد و این یکی از شدیدترین مجازات‌هایی است که از زمان تاسیس ارتش رژیم صهیونیستی در مورد یک افسر اعمال می‌شود؛ اما در دادگاه تجدیدنظری که مارس گذشته برگزار شد، یک کمیته متشکل از سه قاضی، حکم انفصال این افسر از ارتش را لغو کرده و به جای آن درجه او را به سرباز کاهش دادند.

از جمله اتهام‌های اصلی این افسر اسرائیلی، تجاوز به یک زن فلسطینی است که از این افسر درخواست مجوزی برای ورود به اراضی اشغالی و کار در آنجا را کرده بود، طبق لیست اتهامات، این افسر چند بار با این زن تماس گرفت تا به او پیشنهادهای جنسی بدهد و در نهایت او را تهدید کرد در صورتی که به کسی در این مورد اطلاع دهد، مجوزهایش را لغو می‌کند.

همچنین این افسر اسرائیلی به سه بار تجاوز جنسی به یک زن فلسطینی دیگر در مقابل اعطای مجوز ورود به اراضی اشغالی و کار در آنجا و نیز تعرض جنسی به یک مرد فلسطینی و درخواست ملاقات با او محکوم شد.

این افسر ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر این اتهامات را رد کرده و آنها را تنها ادعاهایی دروغین خواند؛ اما دادگاه روایت‌های او از این اتفاقات را غیرموثق دانست.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز این پرونده را یکی از پرونده‌های مهمی دانست که در دادگاه‌های نظامی مطرح شده و مجازات تعیین شده برای متهم مناسب با جرایمش بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما