شناسهٔ خبر: 50300507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با افکارنیوز:

غربی‌ها راهی جز فهمیدن و قبول کردن مواضع ایران در مذاکرات ندارند

شهریار حیدری گفت:ایران در موضوع برجام بر سر مواضع مقتدرانه خود می ایستد.

صاحب‌خبر -

شهریار حیدری ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» با اشاره به صحبت‌های اخیر حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان و اتخاذ موضعی مقتدرانه در مورد مذاکرات هسته‌ای مبنی بر اینکه «نشانه جدیت طرف مقابل برای مذاکره، لغو تحریم‌ها است» اظهار کرد: رفتار طرف مقابل برای ما کاملا واضح شده است و ایران فعلی بر سر مواضع خود مقتدرانه می‌ایستد.

 

وی افزود: غربی‌ها آن‌ها هیچ‌وقت تمایل ندارند که موضوعات بین ما و طرف‌های برجام حل‌وفصل شود. عامل این موضوع هم کشور ما نیست و مربوط به آمریکایی‌هاست.

حیدری ادامه داد: با توجه به پروسه مذاکرات و تجربه گذشته و تنش‌هایی که به وجود آمد مشخص شد که مبدأ و منشأ تمام مشکلات غربی‌ها با محوریت آمریکا بودند که از کارکردهای رژیم صهیونیستی تأثیر می‌گرفتند.

غربی‌ها راهی جز فهمیدن و قبول کردن مواضع ایران در مذاکرات ندارند

حیدری خاطرنشان کرد که به همین دلیل رئیس‌جمهور اعلام کردند که ما تمایل داریم مبنی بر حفظ حقوق ملت ایران و رعایت شرایط لازم مذاکرات را ادامه دهیم و برای مذاکره، مجدداً مذاکره نخواهیم کرد. غربی‌ها باید موضع ایران را بفهمند و راه دیگری ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: به‌هرحال ما همواره اعلام کردیم که برای ادامه روند مذاکرات و همچنین به نتیجه رساندن آن موضوعات در یک چارچوب مشخص مطرح شود و در همان چارچوب هم مذاکرات و هم نتیجه آن تعریف شود.

او در انتها یادآور شد که متأسفانه مذاکرات گذشته به این صورت پیش نرفت و نتیجه مثبتی مشخص نشد. اما رویکرد حاکمیت و نظام در شرایط و مذاکرات جدید بر نتیجه رساندن این گفت‌وگوها تأکید دارد. این حق مسلم ملت و کشور ما است و هم تمام دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه بر این موضوع تأکید جدی دارند.

 

نظر شما