شناسهٔ خبر: 50300382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

کشتن مترجم سابق نیروهای دفاعی استرالیا توسط طالبان

طالبان به تازگی، یک مترجم سابق نیروهای دفاعی استرالیا را در کابل کشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتماد آنلاین؛ شبکه ای‌بی‌اس، استرالیا گزارش داده است که طالبان به تازگی، یک مترجم سابق نیروهای دفاعی استرالیا را در کابل کشته است. زمان و محل دقیق وقوع این رویداد و همچنین نام فرد کشته شده، برای جلوگیری از صدمه رسیدن به اعضای خانواده‌اش که در افغانستان حضور دارند، افشا نشده است.

شرحی رفیع که یک وکیل افغان ساکن سیدنی است و با خواهر مترجم کشته شده در تماس بوده، به شبکه ای‌بی‌اس گفته است که این مترجم و خانواده‌اش تمام تلاش خود را کرده‌اند تا ویزای استرالیا بگیرند، اما در جریان انتظار برای دریافت پاسخ از اداره مهاجرت استرالیا، نیروهای طالبان او را شناسایی کرده و کشته‌اند.

این مترجم در تاریخ ۲۶ اوت برای دریافت ویزای بشردوستانه از استرالیا به منظور خروج از افغانستان، اقدام کرده اما به دلیل اینکه نام او در «فهرست کشتار» طالبان قرار داشته، قبل از خروج از افغانستان، به دام افتاده است.

در گزارش شبکه ای‌بی‌اس آمده است که نیروهای دفاعی استرالیا با بررسی عکس‌های این مترجم تایید کرده‌اند که او در افغانستان با نیروهای استرالیایی کار کرده است. در این گزارش به نقل از رفیع، وکیل افغان در سیدنی، آمده است که خانواده مترجم افغان در معرض تهدیدند، او دختری دارد که اگر به دست طالبان بیفتد، ممکن است به عروس طالبان تبدیل شود.

نظر شما