شناسهٔ خبر: 50300336 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

توسعه اینترنت روستاهای فاقد دیتا در استان و اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات به جد پیگیری و اجرا شود | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه فاوای استان با اشاره به اولویت های تامین اینترنت پهن باند روستایی و تکمیل شبکه ملی اطلاعات گفت:علی الرغم پوشش 79 درصدی اینترنت روستاهای استان توسعه مابقی روستاهای بالای 20 خانوار توسط اپراتورهای طرف قرارداد وزارت ارتباطات باید به جد پیگیری و اجرا شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی،قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد:از دوهزارو 196 روستای بالای 20خانوار استان یک هزارو 740روستا دارای اینترنت پهن باند است که مابقی آن که 456 روستا در برنامه توسعه ارتباطات روستایی وزارت قرار دارد.
وی افزود: 330 روستا از 456 روستای باقیمانده با تامین اعتبار از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات به اپراتورهای ارتباطی برای ارتقاء تکنولوژی و ایجاد سایت جدید ابلاغ شده است که باید در اسرع وقت با مرتفع کردن مشکلات،اجرایی شود.
مدیر کل ارتباطات گفت: با توجه به سیاست های دولت جدید در بحث کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق محروم و روستایی و توسعه شبکه ملی اطلاعات تا دور افتاده ترین نقاط کشور باید اهتمام جدی در این حوزه داشته باشیم.
جلیلی نژاد با تاکید بر اهمیت توسعه اینترنت روستاها با توجه به وابستگی ابعاد مختلف زندگی مردم به اینترنت افزود: طبق برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات موظف به تامین زیرساخت های ارتباطی چهار خدمت اصلی آموزش،کشاورزی،سلامت و خدمات بانکی است که در این راستا توسعه اینترنت مابقی روستاها برای اتصال کامل به شبکه ملی اطلاعات ضروری است.
رئیس شورای راهبردی مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: تامین مسیر پشتیبان برای تمام  ارتباطاتی که از طریق فیبر نوری برقرار شده است بسیار ضروری و یکی از اولویت های مهم که در بحث تحقق پدافند غیر عامل باید در اسرع وقت اجرایی شود مسیر پشتیبان فیبر نوری شهرستان تکاب است.
وی عنوان کرد: مشکل این مسیر باید باتعامل مخابرات منطقه آذربایجان غربی و مدیریت ارتباطات زیرساخت استان باید در اسرع وقت مرتفع شود.
در ادامه جلسه مدیران و نمایندگان اپراتور ها و دستگاه های حوزه فاوای استان به ارائه گزارش پرداخته و موارد مطروحه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نظر شما