شناسهٔ خبر: 50300253 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

دلیل همکاری Crystal Dynamics و Initiative مشخص شد

معین سلیمانی

صاحب‌خبر -

مایکروسافت (Microsoft) به دنبال احیای آیپی‌های قدیمی خود و ساخت بازی‌های داستانی است، ساخت و توسعه‌ی Perfect Dark توسط Initiative یکی از اقدامات آن به شما‌ر می‌رود.

دو عنوان Fable و Perfect Dark با تریلر‌های سینماتیک معرفی شدند و به نظر می‌رسد که در حال حاضر نباید به این زودی انتظار انتشار این دو بازی را داشته باشیم، بر اساس شایعات منتشر شده تا زمان عرضه‌ی این دو بازی حداقل دو سال فاصله داریم. رییس استودیو‌های ایکس باکس یعنی آقای مت بوتی (Matt Booty)، در مصاحبه‌ای به صورت غیرمستقیم به دلیل همکاری Crystal Dynamics و استودیوی Initiative اشاره نمود و به نظر می‌رسد که استودیوی Initiative از تجربه‌ی Crytal Dynamics در ساخت عنوان Perfect Dark استفاده می‌کند.

آقای مت بوتی درباره‌ی این همکاری توضیح دقیقی نداد، اما با توجه به گفته‌های او مایکروسافت از فرصت همکاری با استودیو Crystal Dynamics به سرعت استفاده نمود، چرا که آن‌ها تجربه‌ی ساخت عناوینی را دارند که استودیوی Initiative می‌خواهد توسعه بدهد. همکاری با استودیوی Crystal Dynamics به کسب تجربه‌ی استودیو Initiative کمک بسیاری خواهد نمود.

در حال حاضر ما به تیمی دسترسی داریم که تجربه‌ی ساخت بازی مد نظر ما را دارد، همکاری با استودیوی Crystal Dynamics یک فرصت عادی نبود چرا که این استودیو یک تیم کمکی نیست و روی پروژه‌های خاص خود تمرکز دارد، اما با استفاده از رابط‌های شخصی توانستیم آن‌ها را متقاعد به همکاری کنیم.

همکاری با استودیوی Crystal Dynamics و استفاده از تجربیات آن‌ها مرا بسیار هیجان زده می‌کند. تجربیات استودیو‌هایی مانند Crystal Dynamics منبع بسیار ارزشمندی در صنعت بازی‌های کامپیوتری هستند و ما نمی‌توانستیم چنین فرصتی را از دست بدهیم.

بازی Perfect Dark در حال حاضر تاریخ انتشار مشخصی ندارد و برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری اکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

نظر شما