شناسهٔ خبر: 50299710 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون پرستاری وزارت بهداشت:

جذب و تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری پیگیری می‌شود

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: جذب و تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری، تعرفه خدمات پرستاری، فوق العاده خاص، بخشودگی مالیات در دوره کرونا، ایثارگری همکاران پرستار مبتلا به کرونا، پاداش مرخصی همکاران پرستار در دوره کرونا از خواسته‌های جدی جامعه پرستاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا وو به نقل از وبدا، عباس عبادی در نخستین نشست مدیران پرستاری کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت، از خدمات مدیران سابق پرستاری در ستاد و در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی به ویژه دکتر مریم حضرتی، معاون سابق پرستاری تقدیر و تشکر و در ادامه گزارش اجمالی فعالیت‌های معاونت پرستاری را تشریح کرد.

وی در مورد به سفر اخیر خود به خوزستان و فارس، اضافه کرد: در طول دو هفته گذشته وضعیت موجود و چالش‌ها با همکاری مدیران محترم پرستاری احصا شده و راهکارهایی نیز برای رفع موانع تعریف و اتخاذ شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: جذب و تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری، تعرفه خدمات پرستاری، فوق‌العاده خاص، بخشودگی مالیات در دوره کرونا، ایثارگری همکاران پرستار مبتلا به کرونا، پاداش مرخصی همکاران پرستار در دوره کرونا، اصلاح چارت و تسری معاونت به دانشگاه‌های علوم پزشکی از موارد و خواسته‌های جدی جامعه پرستاری است که در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

عبادی تاکید کرد: موضوع جذب و تبدیل وضعیت پرستاران و تعرفه‌های خدمات پرستاری طی دو جلسه با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان اداری و استخدامی و نظام پرستاری برگزار شد و مقرر شد تعیین تکلیف پذیرفته‌شدگان آزمون بهمن ماه سال ۱۳۹۹ که فرایند گزینش آن به دلیل و لحاظ کردن امتیاز کرونا طولانی شد، در بازه زمانی یک ماهه و تا اواسط آبان سال جاری صورت پذیرد و افراد پذیرفته شده فعالیت رسمی خود را شروع کنند.

وی در خصوص پرداخت فوق‌العاده خاص پرستاران نیز، تصریح کرد: پیگیری‌هایی در این خصوص صورت گرفته که منجر به صدور دستور ویژه‌ای از سوی مقام عالی وزارت شد و معاونت پرستاری و معاونت توسعه پیگیر این موضوع هستند.

تلاش برای ایجاد معاونت پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون پرستاری وزارت بهداشت در مورد ابتلای پرستاران به کرونا، افزود: موضوع ایثارگری پرستارانی که دچار عوارض ناشی از ابتلاء به کرونا شده‌اند، در دستور کار است. همچنین بخشودگی مالیات در دوره کرونا که خواسته پرستاران بوده و تقریباً افزایش حقوق آنان را تحت شعاع قرار داده نیز در حال پیگیری است.

وی در خصوص آماده باش پرستاران در پیک‌های پی در پی کرونا و عدم امکان استفاده از مرخصی برای آنان، اظهار کرد: پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده و در حال پیگیری است که پاداش مرخصی از ۱۵ روز تا یک ماه به ازای هر سال برای پرستاران در نظر گرفته شود و اگر به هر علتی نتوانستند از مرخصی استفاده کنند، در سقف ذخیره مرخصی آنان لحاظ شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر ایجاد معاونت پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی، تصریح کرد: این موضوع از موارد کلیدی خواهد بود که در این دوره آن را پیگیری خواهیم کرد. در حال حاضر در حال کار کارشناسی و مشورت با خبرگان برای احصا و توسعه وظایفی هستیم که باید در معاونت پرستاری باشد، اما در بخش‌های دیگری به آن پرداخته می‌شود. امیدوارم تا پایان سال بتوانیم مصوبه شورای معاونین در این خصوص را بگیریم و سپس به سازمان اداری و استخدامی کشور برسانیم.

نظر شما