شناسهٔ خبر: 50298709 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ابراهیمی: پرسپولیس، آسیا را فراموش و به قهرمانی ششم فکر کند

خبرگزاری تسنیم

مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که سرخ‌ها باید حذف از لیگ قهرمانان را فراموش کرده و به کسب موفقیت در لیگ برتر بیندیشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، ناصر ابراهیمی  درباره آغاز مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: در فوتبال ایران اکثر بازیکنان خوب لژیونر شده‌اند، به طوری که مربیان تیم ملی کار زیادی برای آماده‌سازی بازیکنان ندارند. نفرات تیم ملی چند روز قبل از مسابقه می‌آیند و تمرین می‌کنند و راهی مسابقه می‌شوند. تقریباً همه مهره‌‌های خوب فوتبال ایران، لژیونر شده‌اند و شاید 5-4 بازیکن از لیگ در شرایط خیلی خوبی قرار داشته باشند.

وی عنوان کرد: کفگیر در لیگ به ته دیگ خورده و دیگر بازیکن مطرحی وجود ندارد. این نشان‌دهنده سطح لیگ ماست. اگر استقلال، پرسپولیس یا سپاهان یا هر تیمی دیگری در آسیا قهرمان نمی‌شوند، نباید از مربیان ایراد گرفت. ایراد پایین آمدن سطح بازیکنان داخلی است. الان اگر لژیونر‌ها را کنار بگذاریم، تیم ملی هم یک تیم خیلی معمولی است و نمی‌توان انتظار نتیجه‌ای خاصی در سطح آسیا داشت. ما نمی‌گویم که بازیکنان از ایران خارج نشوند ولی نباید با خروج آنها چرخه بازیکن‌سازی متوقف شود.

مربی پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد: سازندگی در فوتبال ایران از بین رفته است و به جای آن دلال‌بازی‌ زیاد شده است. در گذشته با استعدادیابی محمد پنجعلی را پیدا می‌کردیم که به کاپیتان تیم ملی تبدیل شد یا از محله نازی‌آباد فردی مثل امیر قلعه‌نویی کشف و بهترین مربی ایران می‌شود اما الان استعدادیابی دیگر از بین رفته است. الان باشگاه‌ها فقط بازیکنانی که دلال یا مدیربرنامه‌ها معرفی می‌کنند را انتخاب می‌کنند.

ابراهیمی درباره وضعیت پرسپولیس پیش از دیدار با فولاد در هفته نخست لیگ برتر، خاطرنشان کرد: وقتی از من سؤال می‌شد که بازی پرسپولیس با الهلال چه می‌شود، من نمی‌دانستم چطور بگویم که منتظر نباشید. به همه می‌گفتم نتیجه 50-50 است ولی در دلم می‌گفتم تیم در این بازی شکست می‌خورد. ما بیش از 40 سال است که در جام ملت‌های آسیا قهرمان نشد‌ه‌ایم و در رده باشگاهی هم برخی تیم‌ها گاهی با حضور بازیکنانِ خوب به فینال می‌روند که آنهم موقتی است.

وی تصریح کرد: این موجودیت تیم‌های ماست و نمی‌توان به دانش فنی مربیان ما ایرادی گرفت. شکست پرسپولیس در آسیا دور از انتظار نبود و دیگر نباید غصه بخوریم که چرا اینگونه شد. باید قبول کنیم که تیم‌های امکانات و ابزار لازم را برای قهرمانی در آسیا ندارند. بنابریان پرسپولیس و هواداران باید حذف از آسیا را فراموش کنند و فقط به لیگ و کسب یک قهرمانی دیگر فکر کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه راجع به اینکه آیا پرسپولیس می‌تواند برای ششمین قهرمانی پیاپی دورخیز کند، خاطرنشان کرد: برای اینکه وضعیت تیم‌ها را در لیگ جدید بسنجیم، حداقل باید 5 هفته از لیگ بگذرد. برای صحبت درباره اینکه پرسپولیس در لیگ چه وضعیتی خواهد داشت، خیلی زود است. مساله مهم این است که الان مربیان باید تیم را از لحاظ روحی و روانی آماده کند. در بازی‌های اول بحث روحی و روانی خیلی مهم است. اینکه 3 گل از الهلال خوردیم و حذف شدیم به تاریخ پیوست، الان باید به آینده و قهرمانی ششم در لیگ فکر کنیم.

نظر شما