شناسهٔ خبر: 50298209 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیرخارجه پاکستان برای دیدار با مقامات طالبان وارد کابل شد

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و برای اولین بار از زمان تشکیل دولت موقت طالبان در افغانستان، روز پنجشنبه وارد «کابل» شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» در سفر رسمی و یک روزه خود به افغانستان قرار است با «امیر خان متقی» سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان و برخی رهبران این گروه دیدار کند.

بازدید قریشی از کابل که برای اولین بار از زمان تسلط طالبان و تشکیل دولت موقت انجام شده است، در آستانه نشست همسایگان افغانستان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: سفر وزیر امور خارجه نشان دهنده سیاست مداوم اسلام‌آباد در حمایت از مردم کشور برادر افغانستان، تعمیق روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه و تسهیل ارتباطات نزدیک بین مردم است.

وزیر امور خارجه پاکستان با استفاده از فرصت سفر به کابل، دیدگاه پاکستان را در مورد مسائل صلح و ثبات منطقه ای به اشتراک خواهد گذاشت.

ژنرال «فیض حمید» رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان، «سهیل محمود» قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور و «محمدصادق» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان قریشی را در سفر به کابل همراهی می‌کنند.

نظر شما