شناسهٔ خبر: 50292137 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به نوشته وال استریت ژورنال

نیمی از افغان‌هایی که به آمریکا آورده شده اند، کودک هستند

پنتاگون در نامه ای به کنگره اعلام کرد نیمی از ۵۳ هزار تبعه افغان که به آمریکا آورده شده اند و در اماکن نظامی زندگی می‌کنند، کودک هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نامه اخیر خود به قانونگذاران اعلام کرد که نیمی از ۵۳ هزار تبعه افغان که به آمریکا آورده شده اند و در اماکن نظامی زندگی می‌کنند، کودک هستند و این وضعیت نشان دهنده چالش‌های متعددی است که مقامات در تلاش برای اسکان افغان‌ها با آن‌ها روبرو هستند.

نیمی از افغان‌هایی که به آمریکا آورده شده اند، کودک هستند

افشای این اطلاعات برای نخستین بار در خصوص وضعیت تخلیه شدگان صورت گرفته و در جریان پاسخ لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به سئوالات کتبی سناتور جیمز اینهوف عضو ارشد کمیته نیرو‌های مسلح سنا ارائه شده است.

بر اساس این نامه که وال استریت ژورنال آن را مشاهده کرده است، حدود ۲۲ درصد از افرادی که در پایگاه‌های نظامی آمریکا اسکان داده شده اند زنان بالغ و ۳۴ درصد نیز مرد هستند.

در این نامه به تعداد کودکان بدون همراه و قیم بزرگسال اشاره نشده است و سناتور اینهوف نیز این موضوع را در پرسش خود مطرح نکرده است. چند صد کودک بی سرپرست در بین افراد تخلیه شده در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان بودند که این امر چالشی را برای مقامات پایگاه و امدادگران ایجاد کرد.

اینهوف از مقامات پنتاگون خواسته است جزئیات مربوط به ۱۲۴ هزار فردی را که در زمان خروج سریع آمریکا از فرودگاه کابل در ماه اوت تخلیه شدند، ارائه کنند.

 

نظر شما