شناسهٔ خبر: 50291679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

مهدی مردانی:

زیباترین بخش یک شعر، نانوشته‌های آن است

انجمن شاعران نوجوان استان همدان بیست‌وششمین نشست خود را با حضور مهدی مردانی در فضای مجازی برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بیست‌وششمین انجمن شاعران نوجوان این استان روز سه شنبه ۲۷ مهر ماه با حضور مهدی مردانی شاعر و منتقد ادبی برگزار شد.
مهدی مردانی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان قزوین، زبان را از مهم‌ترین وسایل مورد استفاده یک شاعر قلمداد کرد و گفت: شاعر باید به تمام تکنیک‌های زبانی مسلط باشد تا بتواند زبان را به تناسب محتوای شعری خود به کار ببرد.
این شاعر نام‌آشنا، توصیف در شعر را عامل ضعف دانست و اعلام کرد، اگر به جای توصیف از تصویرسازی استفاده شود شعر برای مخاطب دلنشین‌تر و ملموس‌تر خواهد شد.
مردانی ضمن تقدیر از اعضای انجمن که توانسته‌اند آثار خوب و قوی را ارائه کنند بیان داشت: مطالعه در آثار شاعران مطرح و صاحب‌سبک می‌تواند به ما کمک کند که بهتر کشف کنیم تا بتوانیم زیباتر ببینیم.
در ادامه این نشست علاوه بر خوانش تعدادی از اشعار اعضای انجمن در قالب‌های نیمایی، سپید و غزل، حاضران نظرات خود را پیرامون آن‌ها بیان کردند.
گفتنی است انجمن شاعران نوجوان کانون استان همدان با حضور کارشناسان، مربیان و تعداد ۴۵ نفر از اعضا به مدت ۱۲۰ دقیقه در فضای مجازی برگزار شد.

نظر شما