شناسهٔ خبر: 50291638 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه خودرو؛

نیسان روگ در مقابل هوندا CR-V؛کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟

مرسدس نیسان روگ و هوندا CR-V از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها رقابت زیادی میان شاسی بلندها وجود دارد که دو مورد از محبوب‌ترین مدل‌ها شامل نیسان روگ و هوندا CR-V است. این 2 خودرو طرافداران زیادی دارند و می توان گفت از نظر سگمنت شبیه به هم هستند و قرار است در این گزارش تفاوت های آنها را بررسی کنیم.

CR-V برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ وارد بازار شد و از همان ابتدا به عنوان یک خودرو خانوادگی به شمار می آمد و هم اکنون نیز به عنوان دومین خودرو پرفروش در بخش خودروهای شاسی بلند به فروش می رسد.

نیسان روگ یک خودروی کراس‌اوور کوچک است که توسط شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان از اکتبر سال ۲۰۰۷ برای مدل سال ۲۰۰۸ تولید شده‌ است. این خودرو برای اولین بار در بازار آمریکا ساخته شد و اکنون برای سال 2021 با تغییراتی جذاب وارد بازار شده است. این خودرو  برای سال ۲۰۲۱، جلوه کاملی به خود بخشید که شامل فضای داخلی بسیار پیشرفته و طراحی مدرن بود.

روگ: هر روگ حداقل دارای صفحه نمایش سرگرمی ۸.۰ اینچی به همراه قابلیت‌های Apple CarPlay و Android Auto است. این خودرو در 2 نسخه SL پریمیوم و پلاتینیوم عرضه شده است که هر دو آنها یک صفحه نمایش ۹.۰ اینچی را دریافت می‌کنند.  تریم پلاتینی روگ s صفحه نمایش ۳۰ اینچی را ارائه می‌دهد که صفحه ای کاملا دیجیتالی رنگی است.

نیسان روگ در مقابل هوندا CR-V: کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟
 
 

CR-V: هوندا CR-V نمی‌تواند با اندازه نیسان روگ سرگرم کننده باشد، دارای صفحه نمایش (LCD) ۵.۰ ​​اینچی در LX پایه و صفحه نمایش ۷.۰ اینچی در هر تریم دیگر است. CR-V دارای پنل ابزار دیجیتالی قابل تنظیم است که به صورت استاندارد ارائه می شود. هر 2 قابلیت Apple CarPlay و Android Auto در این خودرو پشتیبانی می‌شوند و متاسفانه هیچ نمایشگر هدآپی نیز وجود ندارد.

نیسان روگ در مقابل هوندا CR-V: کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟
 
 

تریم برتر تورینگ (و نسخه ویژه بلک ادیشن) ویژگی‌هایی مانند شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی بهتر و ناوبری را دارا هستند.

اینکه خودرو جدیدتر دارای فناوری بیشتری باشد، جای تعجب ندارد. CR-V بیشترین امکانات را دارد اما استفاده از روگ ساده تر است. نیسان دارای سیستم اطلاعات سرگرمی بهتر، HUD و مزایای اضافی مانند کنترل آب و هوای سه منطقه‌ای است.

نیسان روگ در مقابل هوندا CR-V: کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟
 
 

روگ: سیستم پیشران پیشرانه روگ یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که به یک گیربکس CVT متصل شده است که قدرت  ۱۸۱ اسب بخاری را ارائه می دهد. دیفرانسیل جلو استاندارد بوده و AWD در همه تریم‌ها اختیاری است. در مارس ۲۰۲۱، نیسان اعلام کرد که برنامه دارد نسخه سه سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ این خودرو را تولید کند که باید عملکرد مشابهی با موتور موجود داشته باشد، اما سوخت کمتری مصرف کند.

نیسان روگ در مقابل هوندا CR-V: کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟
 
 
 

CR-V: هوندا CR-V یک موتور ۱.۵ لیتری توربو را ارائه می‌دهد که با یک سیلندر اضافی نیز ارائه می شود که می تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ پوند فوت گشتاور را تولید کند. مدل‌های هیبریدی از یک واحد ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی همراه با یک موتور الکتریکی برای تولید ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۲ پوند فوت گشتاور استفاده می‌کنند که هر دو موتور با گیربکس CVT عرضه می‌شوند.

نیسان روگ در مقابل هوندا CR-V: کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟

 تنها موتور موجود روگ (در حال حاضر) ساده و خوب است؛ موتور توربو CR-V قوی‌تر از رقیب دیگر به نظر می‌رسد و کسانی که دنبال قدرت بهتر هستند می تواندد به سراغ نسخه هیبریدی آن بروند. 

روگ: نیسان دارای تجهیزات استانداردی است که از جمله آنها می توان به ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک، سنسور پارک عقب، چراغ‌های اتوماتیک و ترمز خودکار عقب اشاره کرد. همچنین این خودرو دارای کروز کنترل تطبیقی ​​و مانیتور نمای اطراف در تریم SV به بعد است.

نیسان روگ در مقابل هوندا CR-V: کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟
  نیسان روگ در مقابل هوندا CR-V: کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟
 CR-V: نورپردازی خودکار، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی ​​همه در هوندا CR-V استاندارد هستند. ترمز اضطراری خودکار نیز در همه سطوح وجود دارد. تشخیص نقاط کور با هشدار ترافیک از EX به بعد در دسترس است. NHTSA به CR-V  در تمام تست های تصادف، پنج ستاره کامل داده است. خطر واژگونی نیز چهار ستاره استاندارد متقاطع است. 

 در نهایت باید گفت که روگ جدیدتر از دیگر رقیب است و دارای تجهیزات به روزتری است اما کمک‌های استاندارد راننده  در مقایسه با CR-V قدیمی تر است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_14952904"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7936505/14952904?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما