شناسهٔ خبر: 50291577 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

عراق: قیمت نفت تا سال آینده سه رقمی می‌ شود

وزیر نفت عراق به جمع کسانی پیوست که پیش بینی می‌کنند قیمت نفت تا مرز ۱۰۰دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، در رویدادی در بغداد اعلام کرد قیمت نفت ممکن است در نیمه اول سال ۲۰۲۰ سه رقمی شود. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اوایل ماه جاری اظهار کرده بود صعود نفت به ۱۰۰ دلار کاملا امکان پذیر است. رییس شرکت بازرگانی مرکوریا انرژی گروپ هم روز دوشنبه گفت: قیمت نفت ممکن است زمستان امسال به چنین سطحی صعود کند.

این صحبت‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که روند کاهش سطح ذخایر جهانی نفت ادامه دارد و تحلیلگران پیش بینی می کنند ذخایر در سه ماهه چهارم حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد. قیمت بالای گاز طبیعی، تقاضا برای نفت را تقویت کرده است اما اوپک پلاس همچنان به افزایش تدریجی تولید ادامه می دهد و ناظران بازار را نگران افزایش بیشتر قیمتها در صورت سردتر شدن زمستان نیمکره شمالی ساخته است.

وزیر نفت عراق که در بغداد صحبت می‌کرد، گفت: کشورش قیمت بین ۷۵ تا ۸۵ دلار را ترجیح می‌دهد و نمی‌خواهد ببیند قیمتها به بالاتر از سطح مناسب صعود کرده اند. وی همچنین اظهار کرد که ذخایر نفت در سطح جهانی اندک هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، علاوه بر تولیدکنندگان بزرگ و معامله‌گران نفت، بانک امریکا هم پیش بینی مشابهی داشته و انتظار دارد قیمت نفت سه رقمی شود. این بانک اعلام کرده که دیزل ممکن است قیمتها در بازار را بالاتر ببرد زیرا معامله‌گران در تلاش برای تامین سوختهای گرمایشی در زمستان جاری هستند. قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار لندن حدود ۸۵ دلار بود که بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۸ است.

برچسب‌ها:

نظر شما