شناسهٔ خبر: 50289906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

نشت اطلاعات ۹ میلیون عراقی مشارکت کننده در انتخابات پارلمانی اخیر

منابع خبری عراقی از هک شدن اطلاعات بیش از ۹.۵ میلیون عراقی شرکت کننده در انتخابات پارلمانی این کشور از سرورهای اماراتی خبر می دهند.

صاحب‌خبر -

منابع خبری عراقی از هک شدن اطلاعات بیش از ۹.۵ میلیون عراقی شرکت کننده در انتخابات پارلمانی این کشور از سرورهای اماراتی خبر می دهند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی العهد عراق در پایگاه اینترنتی خود از نشت اطلاعات ۹ میلیون عراقی مشارکت کننده در انتخابات پارلمانی اخیر خبر داده و با استناد به داده های پایگاه « Raidforums » ویژه نشت و فروش اطلاعات محرمانه هکرها نوشته است: یک تیم هکری مدعی شد که توانسته به اطلاعات سرورهای شرکت «دارک متر» (DarkMatter ) امارات دست یابد که شامل آرشیوی از اطلاعات ۹.۵ میلیون شهروند عراقی مشارکت کننده در انتخابات پارلمانی و جزئیات مندرج در کارت های رای دهی آنان در روز یکشنبه ۱۰ اکتبر جاری (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) است.

العهد نیوز نوشته است: شرکت دارک متر امارات حمایت فنی و پشتیبانی دیجیتالی انتخابات پارلمانی عراق را بر عهده داشت و هک شدن آرشیو پایگاه داده ای آن نشان می دهد که مقام های اماراتی احتمالا در تعیین نتایج انتخابات عراق و فرآیند رای دهی دست داشته اند.

در ادامه این گزارش آمده است: با این حال شماره تلفن درج شده ( +۹۷۲۵۶۸۹۸۸۶۴۰ ) در حساب تلگرامی این تیم هکری با نام (@Arielsapir) نشان از اکانت و تیمی اسرائیلی در پس پرده این اتفاقات دارد.

قیمت تعیین شده از سوی هکرهای منتسب به رژیم صهیونیستی برای اطلاعات ۹.۵ میلیون عراقی، ۲ بیت کوین تعیین شده است.

دخالت دست های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی عراق مساله ای است که این روزها در رسانه های عراقی و از زبان شخصیت ها و جریان های سیاسی متعدد بر آن تاکید می شود.

«هیات هماهنگی گروه های مقاومت اسلامی عراق» در بیانیه روز یکشنبه اعلام کرد: «دستکاری نتایج انتخابات ۲۰۲۱ توسط دست های خارجی و تقلب آشکار با اشراف رسمی، عامل اصلی ضعف و ناتوانی کمیسیون عالی مستقل انتخابات در برابر اراده خارجی است و باعث سوق دادن کشور به سمت پرتگاه سقوط شده است.»

«حسین علی»، عضو جنبش «حقوق» تحت رهبری «حسین مونس» به رسانه های عراقی می گوید: تلاش های خارجی با ابزارهای اسرائیلی در پشت «سرقت رای های نیروهای مقاومت» است.

«زینب الموسوی» کاندیدای ائتلاف الفتح در انتخابات از دست داشتن امارات و انگلیس در «توطئه تغییر نتایج انتخابات» گفت.

وی افزود: مدارکی هست که دست داشتن امارات را در تغییر نتایج اثبات می کند. امارات و انگلیس رای های الفتح را دزدیدند و به طرف های نزدیک به آمریکا دادند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی یکشنبه هفته گذشته برگزار شد و با اعلام نتایج اولیه از کمیسیون انتخابات عراق بیشتر گروه ها و جریان های سیاسی به روند اعلام نتایج و فرایند شمارش آرا اعتراض کردند.

کمیسیون عالی انتخابات عراق به اعتراضات جدی و ادعاها درباره گم شدن دو میلیون رای یا عدم تسلیم نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار کارت شرکت در انتخابات و یا اختلافات آرا نوارهای صادر شده از صندوق‌ها (پرینت رای) با نتایج اعلامی از کمیسیون و طرح شائبه دخالت خارجی در دستکاری آرا هنوز پاسخی قانع کننده نداده و تصریح کرده که اکثر شکایت‌ها بر نتایج انتخابات بی تاثیر بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما