شناسهٔ خبر: 50289737 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نام فیسبوک تغییر می کند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک قصد دارد در کنفرانس سالانه Connect، نام این شرکت را تغییر دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ براساس گزارش‌های اخیر برنامه ریزی شده تا نام فیسبوک، غول بزرگ رسانه‌های اجتماعی، هفته آینده تغییر پیدا کند.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی فیسبوک قصد دارد در مورد تغییر نام در کنفرانس سالانه Connect این شرکت در روز ۲۸ اکتبر صحبت کند، اما ممکن است این نام زودتر فاش شود.فیسبوک در پاسخ به ورج گفته است که در مورد شایعه‌ها یا حدس و گمان اظهار نظر نمی‌کند.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که این شرکت در مورد شیوه‌های تجاری خود مورد بررسی دولت آمریکا است. قانونگذاران در هر دو حزب انتقادات شدیدی به این شرکت دارند که نشان دهنده افزایش خشم کنگره درباره فیسبوک است.

در سیلیکون‌ولی اینکه شرکت‌ها هنگام افزایش خدمات خود، نام خود را تغییر دهند امری غیر معمول نیست. گوگل در سال ۲۰۱۵ Alphabet Inc را به عنوان یک شرکت هلدینگ تاسیس کرد تا فعالیت‌های خود را در زمینه جستجو و تبلیغات گسترش دهد و بر سایر مشاغل مختلف از واحد خودرو‌های خودران و فناوری سلامت تا ارائه خدمات اینترنتی در مناطق دور افتاده نظارت کند.

براساس این گزارش، تغییر نام تجاری نشان دهنده تمرکز فیسبوک بر ساختن «متاورس» است. جهانی آنلاین که در آن مردم می‌توانند از دستگاه‌های مختلف برای جابجایی و برقراری ارتباط در محیط مجازی استفاده کنند.

فیسبوک سرمایه گذاری زیادی بر روی واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) کرده است و قصد دارد نزدیک به سه میلیارد کاربر خود را از طریق چندین دستگاه و برنامه متصل کند.

این شرکت همچنین روز سه شنبه، اعلام کرد که قصد دارد در پنج سال آینده ۱۰ هزار شغل در اتحادیه اروپا ایجاد کند تا به ساخت این متاورس کمک کنند. زاکربرگ از ماه ژوئیه  صحبت درباره متاورس را آغاز کرده است. این کلمه پر سر و صدا، که اولین بار سه دهه قبل در یک رمان پادآرمان‌شهری مطرح شد، توسط سایر شرکت‌های فناوری مانند مایکروسافت نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

گزارش ورج می‌گوید که نام احتمالی این شرکت می‌تواند ارتباطی با کلمه Horizon داشته باشد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:

  • تغییرات حریم خصوصی اپل می‌تواند به نفع فیسبوک باشد
  • رونمایی از دستمال پارچه‌ای ۱۹ دلاری اپل

نظر شما