شناسهٔ خبر: 50288264 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نگاهی به پنالتی استقلال مقابل هوادار؛ تصمیم عجیب کوپال ناظمی

صاحب‌خبر -
نگاهی به پنالتی استقلال مقابل هوادار؛ تصمیم عجیب کوپال ناظمی
خبرگزاری آریا- جعفر سلمانی در اولین بازی خود در لیگ برتر برای استقلال گلزنی کرد. این دومین بازی جعفر سلمانی برای آبی ها است.
به گزارش آریا، دیدار تیم های استقلال و هوادار در چارچوب هفته اول لیگ بیست و یکم با حساب یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. دقیقه 55 بود که داور در صحنه مشکوک محوطه جریمه سوت زد و پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. وریا غفوری پشت ضربه پنالتی ایستاد و ضربه را تبدیل به گل کرد که کوپال ناظمی در سوت خود دمید و به دلیل ورود بازیکنان به محوطه پیش از ضربه، پنالتی را تکرار داد. پنالتی دوم وریا غفوری را مسلم حق شناس مهار کرد. این پایان کار نبود و دقایقی بعد (دقیقه 60) جعفر سلمانی با ضربه ای از پشت محوطه جریمه قفل دروازه حریف را باز کرد. از جعفر سلمانی بعد از بازی استقلال الهلال انتقادات زیادی شد که او حالا با این گل فشار را از روی خود برمی دارد و می تواند نظر مثبت هوادار را جلب کند.
در دقیقه 55 دیدار استقلال و هوادار وقتی استقلالی ها آرزوی رسیدن به گل اول را از روی نقطه پنالتی می‌کشیدند، کوپال ناظمی با تصمیمی عجیب مانع از این موضوع شد. این داور باتجربه وقتی ارسلان مطهری در محوطه جریمه هوادار سرنگون شد، آن را خطا تشخیص داد و اعلام پنالتی به سود استقلال کرد. این در شرایطی بود که اعضای تیم هوادار بشدت نسبت به این تصمیم داور اعتراض داشتند و معتقد بودند حق‌شناس دروازه بان تیم شان برخوردی با مطهری نداشته و خطایی رخ نداده است.
با این حال ناظمی که به صحنه نزدیک بود ، نظرش را تغییر نداد و قاطعانه اعلام پنالتی به سود استقلال کرد. وریاغفوری کاپیتان استقلال پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را برخلاف جهت حرکت حق‌شناس به گل تبدیل کرد. در شرایطی که غفوری و سایر بازیکنان برای خوشحالی بعد از گل آماده می‌شدند، ناگهان ناظمی در سوت خود دمید و البته وسط زمین را نشان نداد تا مشخص شود گل را نپذیرفته است.
داور مسابقه در این صحنه اعتقاد داشت بازیکنی از استقلال زودتر از آنکه وریا غفوری به توپ ضربه بزند، وارد محوطه جریمه شده و این بر اساس قوانین خطا است و پنالتی باید تکرار شود. این در شرایطی است که از تصاویر تلویزیونی اینطور برمی‌آید که نظر ناظمی در تشخیص ورود بازیکنان استقلال به محوطه جریمه اشتباه کرده است. در نهایت وریا غفوری دومین ضربه را درست همان جای قبلی زد و اینبار حق‌شناس دستش را خواند و توپ را مهار کرد تا استقلال به گل نرسد.
نمونه این اتفاق به شکل دیگری در فینال جام حذفی مقابل فولاد برای استقلالی‌ها رخ داد. جایی که رشید مظاهری ضربه پنالتی را در ضربات آخر بازی مهار کرد اما داور بازی (بیژن حیدری) اعتقاد داشت این دروازه بان بیش از حد مجاز از دروازه خارج شده است و باید پنالتی تکرار شود. تکرار آن پنالتی گل شد و با همان ضربه استقلال فینال را باخت و جام را از دست داد.حالا در هفته اول لیگ برتر تکرار پنالتی بازهم به ضرر استقلال شد و آبی ها را از رسیدن به یک گل منع کرد. البته کوپال ناظمی شانس آورد که استقلال چند دقیقه بعد از آن پنالتی جنجالی توسط جعفر سلمانی به گل رسید و زمینه برای برد این تیم فراهم شد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید حواشی عجیبی در فضای مجازی ورسانه ای علیه این داور باتجربه ایجاد می‌شد.
استقلال اولین دیدار خود در بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر را با پیروزی یک بر صفر پشت سر گذاشت. شوت جعفر سلمانی از پشت محوطه جریمه به گوشه دروازه حق شناس رفت تا آبی های پایتخت نخستین 3 امتیاز خود را دشت کند. این دیدار با حملات آبی های پایتخت آغاز شد. تیم فرهاد مجیدی در دقایق ابتدایی سوار بر بازی بود و حسین زاده و خاقانی می توانستند دروازه مسلم حق شناس را باز کنند اما این اتفاق رخ نداد. در ادامه شاگردان عنایتی به خود آمدند و مالکیت توپ و میدان را در دست گرفتند و حتی توسط نیما انتظاری می توانستند به یک گل زیبا دست پیدا کنند اما واکنش دیدنی حسینی ضربه بازیکن هوادار را راهی کرنر کرد. در ادامه دو تیم بازی پایاپایی را ارائه دادند و نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.
در ابتدای نیمه دوم نیز مهدی مهدی پور به جای زبیر نیک نفس وارد بازی شد. بازیکنی که گفته می شد به این بازی نمی رسد اما در 45 دقیقه دوم برای استقلال به میدان رفت و اتفاقا با حضور او، تیم مجیدی توانست نبض میانه میدان را در دست بگیرد و برتری خود را بر حریف دیکته کند. نیمه دوم آبی ها به صورت جسته و گریخته موقعیت هایی را خلق کردند تا اینکه روی فرار خوب مطهری، این بازیکن توسط سنگربان هوادار سرنگون شد و کوپال ناظمی یه خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد.
وریا غفوری ابتدا ضربه اش را وارد دروازه حریف کرد اما ناظمی با تصمیمی سخت گیرانه دستور به تکرار پنالتی داد که این ضربه را حق شناس گلر هوادار به زیبایی مهار کرد. در حالیکه به نظر می رسید هوادار از این بار روحی استفاده کرده و روی دروازه استقلال موقعیت خلق کند اما دقایقی بعد این شاگردان مجیدی بودند که به گل رسیدند.
پاس زمینی وریا پشت محوطه جریمه به رضاوند رسید و او نیز با یک پاس زمینی، سلمانی را صاحب توپ کرد که شوت زمینی و محکم این بازیکن به گوشه دروازه حق شناس رفت و گل نخست بازی به ثمر رسید تا آبی های پایتخت بدین صورت از میهمان خود پیش بیفتند. بازیکنان استقلال نیز پس از این گل به سمت سلمانی هجوم بردند و با شادی زایدالوصفی بابت گلزنی این بازیکن جدید خوشحال بودند.

نظر شما