شناسهٔ خبر: 50287901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلفن " اورژانس اجتماعی دانش آموزی" در آذربایجان غربی راه اندازی شد

ارومیه-ایرنا- تلفن " اورژانس اجتماعی دانش آموزی" با شماره ۱۵۷۰ و میز نماد(سامانه جامع نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در آذربایجان غربی راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

 مدیرکل آموزش و پرورش اذربایجان غربی روز چهارشنبه در آغاز بکار این خط تلفنی گفت: خط ملی نماد یا خط ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است که در کنار ابزارهای دیگر در حوزه سامانه نماد به ما کمک می‌کند مدل‌های مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را در سراسر کشور در قالب یک سیستم یکپارچه فراهم کنیم.

وی به اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: دسترسی آسان به مراکز مشاوره، یکپارچه سازی خدمات مشاوره و به روزآوری روش‌های جدید، واکنش سریع در فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از اهداف این طرح است.

منافی با بیان اینکه ۱۱دستگاه اجرایی در ارتباط با طرح نماد با آموزش و پرورش همکاری می کنند؛ اظهارکرد: طرح نماد با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه، دانش آموزان و خانواده را در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی آگاه و هدایت می کند.

وی افزود : طرح نماد تا سالتحصیلی گذشته بصورت پایلوت در شهرستان های نقده، ماکو و ناحیه ۲ ارومیه اجرا می شد اما برای سالتحصیلی جدید در تمامی مدارس استان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۶۴۶ هزار دانش آموز و ۳۸ هزار فرهنگی است.

نظر شما