شناسهٔ خبر: 50287872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی:

باید همت جمعی برای اشتغال بانوان در حوزه کسب و کارهای خانگی شکل بگیرد

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه رویداد ملی «بانوی برکت» با تاکید بر ورود مجلس به حوزه ایجاد مشاغل خانگی برای زنان گفت: باید یک همت جمعی برای اشتغال بانوان در حوزه کسب و کارهای خرد و خانگی شکل بگیرد.

صاحب‌خبر -

فاطمه قاسم‌پور ادامه داد: با مصوبه مجلس شورای اسلامی در حمایت از کسب و کارهای خرد و همت دولت سیزدهم می‌توان شاهد جهش در اشتغال‌زایی برای بانوان بود. متاسفانه با وجود گذشت ۱۱ سال از تشکیل ستاد کسب و کارهای خرد و خانگی، شاهد اتفاقات موثر در این حوزه نبوده‌ایم.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال نقش مهمی در اشتغال‌های خرد و خانگی به خصوص برای بانوان دارد و فراکسیون زنان و خانواده مجلس پیگیر این موضوع است. همچنین هیچ مانعی بر سر راه کسب و کارهای دیجیتال نخواهد بود.
رویدادهای جدید در راه است
همچنین به گفته مشاور امور زنان بنیاد برکت، این بنیاد به طور جدی توانمندسازی بانوان را در مناطق محروم کشور پیگیری می‌کند.
الهام اکبری اظهار داشت: بنیاد برکت به سراغ بانوان و به ویژه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست رفته و با اشتغال‌زایی، آنان را توانمند می‌کند.
وی با اشاره به برگزاری رویداد «بانوی برکت» تصریح کرد: امیدواریم که این رویداد همچنان تداوم داشته باشد. همچنین برگزاری رویدادهای دیگری همچون بانوی صنعتگر، بانوی نوآور و بانوی رهبر اشتغال هم در دستور کار است.
گفتنی است، در مراسم اختتامیه رویداد ملی «بانوی برکت» نمایشگاهی از طرح‌های برگزیده ارائه شده به این رویداد برپا شد و از نفرات برتر تقدیر به‌عمل آمد. همچنین با برقراری ارتباط مستقیم از طریق ویدیوکنفرانس، سه طرح اشتغال‌زایی بانوان در شهر قدس و ورامین در استان تهران و قصر شیرین در استان کرمانشاه در رسته‌های پرورش محصولات گلخانه‌ای، تولید پوشاک بچه‌گانه و جوراب‌بافی به بهره‌برداری رسید.
 

نظر شما