شناسهٔ خبر: 50287804 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

چرا داور تکرار داد؟ هیچ‌کس نفهمید

یک پنالتی و شگفتی داوری در هفته اول!

کوپال ناظمی شانس آورد که استقلال مقابل هوادار به گل رسید وگرنه حواشی عجیبی انتظارش را می‌کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 55 دیدار استقلال و هوادار وقتی استقلالی ها آرزوی رسیدن به گل اول را از روی نقطه پنالتی می‌کشیدند، کوپال ناظمی با تصمیمی عجیب مانع از این موضوع شد.


این داور باتجربه وقتی ارسلان مطهری در محوطه جریمه هوادار سرنگون شد، آن را خطا تشخیص داد و اعلام پنالتی به سود استقلال کرد. این در شرایطی بود که اعضای تیم هوادار بشدت نسبت به این تصمیم داور اعتراض داشتند و معتقد بودند حق‌شناس دروازه بان تیم شان برخوردی با مطهری نداشته و خطایی رخ نداده است.

 

 

 

 

صحنه پنالتی.دروازه‌بان هوادار اصرار داشت که به هیچ وجه سرنگونی مهاجم استقلال ربطی به او ندارد و مطهری در این صحنه تمارض کرده است.

 


با این حال ناظمی که به صحنه نزدیک بود ، نظرش را تغییر نداد و قاطعانه اعلام پنالتی به سود استقلال کرد.

 

 

 

مسلم حق شناس قسم می‌خورد که برخوردی با ارسلان نداشته اما داور روی تصمیمش ایستاد .

 


وریاغفوری کاپیتان استقلال پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را برخلاف جهت حرکت حق‌شناس به گل تبدیل کرد. در شرایطی که غفوری و سایر بازیکنان برای خوشحالی بعد از گل آماده می‌شدند، ناگهان ناظمی در سوت خود دمید و البته وسط زمین را نشان نداد تا مشخص شود گل را نپذیرفته است.


داور مسابقه در این صحنه اعتقاد داشت بازیکنی از استقلال زودتر از آنکه وریا غفوری به توپ ضربه بزند، وارد محوطه جریمه شده و این بر اساس قوانین خطا است و پنالتی باید تکرار شود. این در شرایطی است که از تصاویر تلویزیونی اینطور برمی‌آید که نظر ناظمی در تشخیص ورود بازیکنان استقلال به محوطه جریمه اشتباه کرده است.

 

 

پنالتی وریا که به گل تبدیل شد.هیچ بازیکنی وارد محوطه جریمه نشده است.

 

 


در نهایت وریا غفوری دومین ضربه را درست همان جای قبلی زد و اینبار حق‌شناس دستش را خواند و توپ را مهار کرد تا استقلال به گل نرسد.


نمونه این اتفاق به شکل دیگری در فینال جام حذفی مقابل فولاد برای استقلالی‌ها رخ داد. جایی که رشید مظاهری ضربه پنالتی را در ضربات آخر بازی مهار کرد اما داور بازی (بیژن حیدری) اعتقاد داشت این دروازه بان بیش از حد مجاز از دروازه خارج شده است و باید پنالتی تکرار شود. تکرار آن پنالتی گل شد و با همان ضربه استقلال فینال را باخت و جام را از دست داد.حالا در هفته اول لیگ برتر تکرار پنالتی بازهم به ضرر استقلال شد و آبی ها را از رسیدن به یک گل منع کرد.

 

 

 

چهره مغموم وریا غفوری پس از دستور داور به تکرار پنالتی


البته کوپال ناظمی شانس آورد که استقلال چند دقیقه بعد از آن پنالتی جنجالی توسط جعفر سلمانی به گل رسید و زمینه برای برد این تیم فراهم شد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید حواشی عجیبی در فضای مجازی ورسانه ای علیه این داور باتجربه ایجاد می‌شد.

 

عکس  ها: نعیم احمدی

برچسب‌ها:

نظر شما