شناسهٔ خبر: 50287710 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار سمنان:

آب و برق واحد‌های تولیدی بدون مجوز قطع نشود

هاشمی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه آب، برق و گاز بدون هماهنگی با فرمانداران اجازه قطع خدمات به واحد‌های صنعتی استان را ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با حضور علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شاهرود، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما، با مدیریت مناسب از قطع شدن گاز واحد‌های تولیدی و صنعتی استان سمنان جلوگیری شود تا خسارتی به صنایع وارد نشود.

وی افزود: در استان سمنان بیش از ۱۹ شهرک و نواحی صنعتی وجود دارد که حدود ۱۲۰۰ واحد صنعتی در داخل شهرک‌ها و ۵۰۰ واحد در خارج از شهرک‌های صنعتی در حال فعالیت هستند.

استاندار سمنان بر لزوم وجود همت و مدیریت جهادی در بین مدیران استان تأکید کرد وگفت: در حوزه واحد‌های صنعتی بررسی شود کدام واحد‌ها در مسیر تعطیلی قرار گرفته اند تا با حل مشکلات از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شود.

‍ هاشمی با بیان اینکه واحد‌هایی که به هر علتی تعطیل شدند، باید احیا شوند، افزود: ۵۶ درصد واحد‌های صنعتی و تولیدی استان سمنان با ۱۰۰ درصد ظرفیت و بقیه با ظرفیت کمتری فعالیت می‌کنند.

وی بر ضرورت حفظ وضعیت موجود تأکید کرد و گفت: توسعه شهرک صنعتی مطلوب است، اما اگر در شهرک‌ها و نواحی موجود واحد‌های تعطیل وجود دارد باید ابتدا آن‌ها را احیا و راه اندازی کرد و سپس به دنبال سرمایه گذاری جدید رفت.

آب اصلی‌ترین نیاز صنعت شاهرود است

فرماندار شاهرود نیز در این نشست بخش صنعت این شهرستان را نیازمند حمایت ویژه دانست و گفت: اساسی‌ترین شاخصه در توسعه صنعت موضوع آب است که تأمین آن با مشکل رو به رو است.

ابوطالب جلالی وجود معادن را فرصت عالی برای شهرستان شاهرود برشمرد و افزود: تا زمانی که خام فروشی در حوزه معادن وجود دارد، ارزش افزوده و اشتغالزایی برای شاهرود حاصل نمی‌شود.

او بیان کرد: جلوگیری از خام‌فروشی با انتقال فناوری و صنایع جانبی راهگشا و سبب اشتغالزایی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان سمنان نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت توسعه متوازن صنعتی استان گفت: جایگاه شاهرود متناسب با آنچه که باید باشد، نیست که رسیدگی به این موضوع علاوه بر سیاستگذاری استانی، نیازمند توجه ویژه از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور است.

علی‌تشنه‌دل افزود: نیاز است اگر امتیاز خاصی به متقاضیان سرمایه گذاری تعلق می‌گیرد، این منطقه در اولویت باشد.

انتهای پیام/ح

نظر شما