شناسهٔ خبر: 50287072 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

عیوضی:

گفتمان انقلاب اسلامی باید زنده و احیا شود

عضو کمیته علمی همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم گفت: در مجموع گفتمان انقلاب اسلامی باید زنده و احیا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمدرحیم عیوضی عضو کمیته علمی همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم اظهار داشت: در همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم از حضور جوان‌هایی که قلم به دست گرفتند و وارد این عرصه شدند تشکر می‌کنم. خرسندم گفتمان انقلاب اسلامی ایران بر پایه سه مفهوم کلیدی فرصت، امانت و حمایت قرار داده شده است.

وی افزود: در این همایش مقالاتی در خصوص تحلیل جایگاه تمدن نوین اسلامی به عنوان بنیادی‌ترین اصل در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد گفتمانی ارائه شد. همچنین کلید واژه‌های راهبردی و چشم‌انداز محوری نظیر عدالت و وحدت که قطعاً در راستای تمدن سازی نقش کلیدی دارند، از جمله مواردی بود که در مقالاتی دریافتی به آنها پرداخته شده بود. علاوه براین در مقاله‌ای در راستای زمینه‌های علمی به بخش مبانی قرآنی مقاومت از منظر مذاهب اسلامی اشاره شده بود.

عیوضی ادامه داد: مقاله ارائه شده با عنوان مکتب سلیمانی چند وجهی بود که امر چند وجهی برای تمدن سازی نیاز است. نویسنده مقاله دکتر ریاضی تلاش کرده که در یک فرآیند از اندیشه و رسانه‌ای از نقش امام رحمة الله و مقام معظم رهبری در بخش تمدن، آغاز و به شخصیت و عملکرد با حضور سردار شهید سلیمانی منتهی می‌شود که در آنجا به چند وجهی بودن این شخصیت پرداخته بود.

وی در پایان یادآور شد: در مجموع گفتمان انقلاب اسلامی باید زنده و احیا شود و تحت لوای جامعه امن این مهم ارتقا پیدا خواهد کرد.این قبیل همایش‌ها در تمدن سازی بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما