شناسهٔ خبر: 50286653 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معترضان عراقی تصویر شهیدان حاج قاسم و ابومهدی را به اهتزاز درآوردند

معترضان عراقی تصویر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر فراز ساختمانی در نزدیکی منطقه سبز بغداد به اهتزاز درآوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تحصن معترضان به نتایج انتخابات پارلمان زودهنگام در عراق ادامه دارد. به گزارش موازین نیوز، معترضان امروز تصویر شهیدان ابومهدی المهندس نائب رئیس سابق سازمان الحشد الشعبی و حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را بر نمای ساختمانی در نزدیکی منطقه سبز بغداد که ساختمان جبل خوانده می شود، نصب کردند.

برای چهارمین روز متوالی، امروز شهرهای مختلف عراق شاهد تظاهرات‌های خیابانی در اعتراض به نتایج انتخابات اخیر پارلمانی است و معترضان خواستار بازشماری دستی آراء هستند.

در بغداد معترضان در اطراف پل معلق و نزدیک منطقه سبز بغداد چادرهای تحصن خود را برپا کرده و تاکید کردند که تا زمان تحقق خواسته‌هایشان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق که دهم اکتبر جاری (۱۸ مهرماه) برگزار شد، شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کردند و از دستکاری در نتایج این انتخابات سخن گفتند. شماری از شهرهای عراق نیز از دیروز شاهد تظاهرات‌های متعدد در اعتراض به این نتایج است و معترضان خواستار شمارش دستی کلیه آراء هستند زیرا معتقدند که در شمارش الکترونیکی آراء، دستکاری صورت گرفته است.

شمارش آرا در انتخابات عراق به صورت الکترونیک انجام شد اما کمیساریای عالی مستقل انتخابات در روز انتخابات نیز اعلام کرد به منظور اطمینان از نتایج شمارش الکترونیک، آراء برخی مراکز را به قید قرعه به صورت دستی شمارش خواهد کرد و با شمارش الکترونیکی آراء مقایسه خواهد کرد. پس از شمارش دستی آراء در این شعب اخذ رأی، کمیساریا از انطباق کامل شمارش آرای دستی و الکترونیکی خبر داد. امری که با اعتراض مجدد ائتلاف‌های‌ سیاسی و طرفداران آن‌ها همراه شد.

برخی سیاستمداران عراقی نیز با تایید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تایید می‌کنند.

انتهای پیام/.

نظر شما