شناسهٔ خبر: 50284107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آیین تجلیل از دانش آموزان برگزیده کنکور سراسری ۱۴۰۰ در شهرستان های جنوبی استان کرمان برگزار شد

آیین تجلیل از دانش آموزان برگزیده کنکور سراسری ۱۴۰۰ شهرستان های جنوبی استان با حضور استاندار کرمان، نماینده پنج شهرستان جنوبی، مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان در کهنوج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، علی زینی وند در این مراسم با گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این سردار بزرگ پیوند خوبی بین همه نقاط استان کرمان برقرار کرد و دانش آموزان حتما خاطرات کوچ عشایر و زندگی روستایی را بخوانند و ببینند در دل عشایر کوچ رو یک انسان جهانی می تواند سالها برای ما تولید، غرور، مردانگی، صداقت و غیره کند.
وی افزود: پتانسیل و ظرفیت اصلی در همه جوامع نیروی انسانی است که اگر افراد آموزش دیده، مجهز به دانش، کاردان و فن آموخته باشند، در آینده کاملا وضعیت منطقه را تغییر می دهند.
زینی وند اظهار داشت: شرکت گهر زمین بسیار خوب پای کار هستند و هر اقدامی در راستای مسئولیت های اجتماعی به این شرکت ارجاع داده ایم چند قدم از ما جلوتر بودند و از معین های موفق اقتصادی محسوب می شوند.
استاندار کرمان با بیان اینکه باید در طول پنج سال آینده شاهد دگرگونی در مناطق جنوبی این استان هستیم، تاکید کرد: هر چند این دگرگونی با بودجه دولت اتفاق نمی افتد، باید با حضور شرکت ها و بخش خصوصی انجام شود که در حوزه معادن اتفاقات خوبی رخ داده است.
وی اظهار داشت: معین های اقتصادی نیز باید تمام قد پای کار بیایند، سه شرکت بزرگ صنعتی و معدنی باید هلدینگ گردشگری و کشاورزی در منطقه تاسیس کنند، اما شرکت ها نباید به فعالیت در این مناطق نگاه سود دهی داشته باشند و این وظیفه و مسئولیت اجتماعی آنها است.
زینی وند با اشاره به اینکه بخش عمده ای از حقوق دولتی معادن از استان کرمان است، افزود: اما قوانین اجازه گرفتن این حقوق را نمی دهد و ما راهکاری تعریف کردیم که به اندازه پنج سال بودجه دولت، پول از شرکت های بزرگ معدنی به استان بیاوریم.
وی بیان کرد: خارج از امکانات دولتی ۱۲ هزار شغل با تسهیلات ارزان قیمت چهار درصدی با کمک شبکه هایی نظیر بسیج سازندگی، کمیته امداد، بانک رسالت و ۱۸ هزار شغل نیز زیر نظر بنیاد برکت تعریف شده است.

بر پایه این گزارش، آیین تجلیل از برترین های کنکور شهرستان های جنوبی استان با حضور استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش، نماینده پنج شهرستان جنوبی استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، مدیرعامل و مدیران شرکت سنگ آهن گهرزمین و مسئولان شهرستان کهنوج در سینما شوباد این شهرستان برگزار شد.

نظر شما