شناسهٔ خبر: 50282050 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

امکان ثبت‌نام جهش مسکن وجود ندارد

قرار بود سامانه ثمن از ظهر امروز در دسترس متقاضیان خرید خانه در طرح جهش مسکن قرار گیرد، اما سامانه ثمن با اختلال گسترده‌ای روبه‌روست.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، اولین اطلاعیه برای ثبت‌نام مسکن در طرح جهش مسکن امروز در سامانه ثمن بارگزاری شد. در این اطلاعیه آمده که متقاضیان از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام نماید. متقاضیان همچنین برای ثبت‌نام روی گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند.

 

اما این سامانه با اختلال گسترده مواجه است که شامل چند مورد می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی سامانه اقدام ملی مسکن را که در دولت قبل راه‌اندازی شد را به سامانه ثمن تغییر داده، در واقع آدرس سامانه قبلی حذف و سامانه ثمن به آدرس «saman.mrud.irhttps://» بارگزاری شده است.

 

ظاهرا این جابه‌جایی آدرس به درستی انجام نشده و سامانه را به اختلال مواجه کرده است، چرا که این سامانه بین دو آدرس قبلی و جدید جابه‌جا می‌شود.

 


اختلال بعدی که به‌روزرسانی نشدن اطلاعیه‌ها و شرایط ثبت‌نام مسکن است. در واقع اطلاعاتی که حدود دو سال پیش برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن روی سامانه بارگزاری شده همچنان در جای خود قرار دارد؛ اما اطلاعات طرح جهش مسکن یا «نهضت ملی مسکن» وجود ندارد.


به طور مثال در جزئیات ثبت‌نام مسکن سامانه ثمن مبلغ وام هر متقاضی حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان ثبت شده که این اطلاعات به طرح ملی مسکن مربوط می‌شود. قرار است در طرح جدید جهش مسکن به هر متقاضی ۳۵۰ میلیون تومان وام پرداخت شود.

 

در پایان این اطلاعات گزینه ثبت‌نام وجود دارد اما با اختلال روبه‌روست.

 

در بخش ثبت‌نام مسکن اولین اطلاعاتی که لازم است وارد شود استان و شهر مورد درخواست است اما وقتی متقاضی روی هر کدام از این موارد کلیک می‌کند با اخطار «داده‌ای موجود نیست» مواجه می‌شود. اما تا زمانی که متقاضی این دو بخش را تکمیل نکد وارد مرحله بعد نمی‌شود.

 

در واقع در حال حاضر امکان ثبت‌نام متقاضیان وجود ندارد./تجارت نیوز

نظر شما