شناسهٔ خبر: 50279971 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

کتاب کار کودک و میراث چاپ شد

صاحب‌خبر -

کتاب «کار کودک و میراث، طرح‌‌های قابل اجرا برای مربیان» توسط مرکز معرفی‌ فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد .
به گزارش روابط‌ عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، این کتاب در 12فصل با موضوعات مرتبط با کودک و میراث‌فرهنگی توسط کلثوم بزی تألیف شده است .
اساس نگارش کتاب کار کودکان پژوهش در زمینه چه و چگونگی آموزش فرهنگ دیرین به کودکان است و بر این اساس معاونت پژوهشی اداره کل میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان پژوهش و نگارش پیرامون فرهنگ و هنر آداب به یادگار مانده از گذشته و چگونگی شناساندن آن به کودکان را به عنوان آیندگان و میراث‌بانان بعد از ما بر خود فرض دانسته و در برنامه کاری خود قرار داده است.
در این کتاب نمونه طرح‌هایی برای مربیان علاقمند به کار در حوزه میراث‌فرهنگی و کودکان آمده است که برخی از این طرح‌ها در موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق زاهدان توسط مولف و همکاران مجموعه معاونت پژوهشی اداره کل و با همکاری داوطلبان سازمان‌های مردم‌نهاد خانه هنر دانش یاری(هدی)و موسسه توسعه پایدار به صورت آزمایشی اجرا شده است. اغلب طرح‌ها فضای بومی و منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان را معرفی می‌کنند و بدیهی است مربیان و همکاران علاقمند در استان‌های دیگر نیز می‌توانند با استفاده از عناصر منطقه‌ای خود از طرح‌های کتاب بهره برده و با دانش و خلاقیت خویش طرح‌های تازه‌ای را به این مجموعه بیفزایند.
هویت به چه کارمان می‌آید،طرح‌های اجرا شده در زاهدان،طرح موزه پست و نامه به مشاهیر،طرح‌های پیشنهادی به مربیان برای اجرا، طرح اتوبوس میراث‌فرهنگی،طرح مرمت ظروف، طرح غذاها و نان‌‌‌های سنتی استان، طرح اساطیر بومی و ملی،طرح درخت‌های مقدس،طرح شب‌نشینی در موزه،چگونه موزه خودمان را بسازیم، طرح میراث‌فرهنگی چیست سرفصل‌های کتاب کار کود و میراث را تشکیل می‌دهند.

نظر شما