شناسهٔ خبر: 50279096 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خیلی مراقب باش علی بیرو!

«حالا سه دروازه‌بان تراز اول در تیم ملی هستند که در هر بزنگاهی به راحتی می‌شود به هر کدام از آنها اعتماد کرد. به نظر می‌رسد با این رقبا، علیرضا بیرانوند باید حسابی مراقب باشد و کلاهش را سفت بچسبد.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «به نظر می‌رسد فوتبال ملی ایران از نظر برخورداری از دروازه‌بان‌های مستعد و سطح بالا، در یکی از بهترین دوران تاریخش قرار دارد. در حال حاضر سال‌هاست که پیراهن شماره یک این تیم به علیرضا بیرانوند رسیده؛ دروازه‌بانی که با وجود فراز و فرودهایش در رده باشگاهی، برای تیم ملی معمولا یک مهره قابل اتکا و مطمئن بوده است.

تصویر مهار پنالتی کریس رونالدو از سوی او، به یکی از قاب‌های درخشان و ماندگار تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد. بیرو هنوز هم خوب است و در همین دیدار با کره‌ جنوبی در آخرین لحظات با یک واکنش خوب مانع از شکست تیم کشورمان شد. حالا اما علی بیرو صدای نفس‌های دو رقیب جاه‌طلب را درست پشت سر خودش حس می‌کند. امیر عابدزاده که شاید خیلی‌ها او را صرفا یک «ژن خوب» فوتبالی به شمار می‌آوردند، در این سال‌ها به وضوح قد کشیده و توانایی‌هایش را به همه ثابت کرده است. عابدزاده فصل گذشته در لیگ پرتغال بیشتر از صد مهار نجات‌بخش داشت و نقش مهمی در عدم سقوط ماریتیمو ایفا کرد. این گلر ۲۸ ساله در فصل جاری راهی پومفرادینا در دسته دوم فوتبال اسپانیا شده تا دوران حرفه‌ای جدیدی را آغاز کند. امیر آنجا فیکس است، نمایش‌های خوبی دارد و معمولا مورد ستایش قرار می‌گیرد. عابدزاده کوچک امیدوار است با ادامه این درخشش، برای فصل جدید مورد توجه تیم‌های لالیگایی قرار بگیرد و شاید بخت بازی در برابر امثال بارسلونا و رئال مادرید را پیدا کند.

به این دو نفر اما حتما باید پیام نیازمند را هم اضافه کرد. دروازه‌بان ۲۶ ساله، محجوب و بی‌حاشیه فوتبال ایران بعد از پشت سر گذاشتن یک دوران موفق در سپاهان، ابتدای فصل جاری راهی لیگ پرتغال شد تا برای پورتیموننزه توپ بزند. فعلا در مسابقات لیگ به او بازی نرسیده اما دیدار حذفی این تیم برابر یک رقیب دسته‌سومی فرصت خوبی بود تا پیام محک بخورد. از قضا او به خوبی امتحانش را پس داد و با درخشش در ضربات پنالتی، تیمش را به دور بعد برد. بازی پورتیموننزه برابر رقیبش در وقت‌های عادی و اضافی با تساوی ۳-۳ همراه شد. پیام در طول بازی، ضربه پنالتی اعلام‌شده به سود تیم رقیب را مهار کرد. او در ضیافت پنالتی‌‎ها هم دو ضربه دیگر را دفع کرد؛ هر چند داور یکی از آنها را نپذیرفت. به هر صورت با این عملکرد استثنایی، نیازمند حالا شانس بیشتری برای بازی در مسابقات تیمش پیدا خواهد کرد و چه بسا آنجا به گلر اول تبدیل شود.

در یک مقطع بعد از بازنشستگی احمدرضا عابدزاده، فوتبال ملی ایران با بحران دروازه‌بان مطمئن مواجه شده بود. با احترام به تمام دروازه‌بان‌هایی که در آن سال‌ها به عضویت تیم ملی درآمدند، هر کدام از آنها ضعف‌هایی داشتند که باعث می‌شد مردم خاطرجمع نباشند. ظهور مهدی رحمتی تا حدی خیال‌ها را راحت کرد؛ هر چند مثلا معضل او در خروج‌ها همیشه محل بحث بود. حالا اما سه دروازه‌بان تراز اول در تیم ملی هستند که در هر بزنگاهی به راحتی می‌شود به هر کدام از آنها اعتماد کرد. به نظر می‌رسد با این رقبا، علیرضا بیرانوند باید حسابی مراقب باشد و کلاهش را سفت بچسبد.»

انتهای پیام

نظر شما