شناسهٔ خبر: 50273951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتقاد کارشناسان سازمان ملل از تحریم‌های آمریکا

کارشناسان سازمان ملل از تحریم‌های آمریکا انتقاد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از آنتی‌وار، گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد هشدار دادند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث کمبود اقلام پزشکی در این کشور شده است.

تحریم‌های آمریکا از نظر فنی برای تجهیزات پزشکی و سایر کالاهای بشردوستانه معافیت دارد. اما بسیاری از شرکت‌ها و بانک‌ها به طور کلی تجارت خود را با برخی کشورها به دلیل ترس از تحریم‌ها متوقف می‌کنند.

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند: "بسیاری از بانک‌ها و مشاغل، از جمله شرکت‌های دارویی و پزشکی در سراسر جهان، از ترس تحریم‌های  احتمالی، تجارت بشردوستانه خود را متوقف کرده‌اند."

یکی از مثال‌هایی که کارشناسان ذکر کردند این واقعیت بود که بیماران مبتلا به بیماری نادر پوستی، ای‌بی، نتوانستند نوعی بانداژ را که می‌تواند از عفونت‌های تهدیدکننده زندگی جلوگیری کند، تهیه کنند.

کارشناسان می‌گویند: تحریم‌های آمریکا سبب شده است تا کودکان و سایر افراد مبتلا به این بیماری در ایران نتوانند از حق سلامت خود بهره‌مند شوند. جلوگیری از دسترسی افراد به تجهیزات درمانی، نقض آزادی انسان‌ها برای برخورداری از حق سلامت بوده و در صورتی که به درد و رنج و سختی بیشتر آنها منجر شود، کاملا غیرانسانی است، حتی اگر عمدی نباشد.

نظر شما