شناسهٔ خبر: 50269495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبر خوش| نخستین گام دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم

ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن از ساعت 12 ظهر امروز در سامانه saman.mrud.ir آغاز می‌شود و متقاضیان تا یک‌ماه فرصت دارند، درخواست خود را ثبت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن از ساعت ۱۲ ظهر امروز در سامانه saman.mrud.ir آغاز می‌شود.

به گفته معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان یک ماه فرصت دارند تا به سامانه مذکور مراجعه و ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام در این مرحله برای ۳۱ استان و تعداد قابل توجهی از شهرها است که تامین زمین صورت گرفته و آمادگی ثبت‌نام وجود دارد.

کسانی می‌توانند ثبت‌نام کنند که فرم (ج) سبز داشته باشند به این معنا که فرد از ابتدای انقلاب تاکنون از تسهیلات دولتی در زمینه زمین و مسکن استفاده نکرده باشند.

نداشتن مالکیت خصوصی، متأهل بودن و یا سرپرست خانوار بودن از دیگر شرایط ثبت‌نام متقاضیان مسکن است، البته خانم‌های مجرد ۳۵ سال به بالا و آقایان مجرد ۴۰ سال به بالا به‌عنوان سرپرست خانوار مشمول این قانون هستند.

هنوز جزئیات اقساط و نرخ سود تسهیلات برای دهک‌ها مختلف توسط بانک مرکزی اعلام نشده، ولی وزارت راه‌ و شهرسازی اعلام کرده که در تلاش است حداکثر کمک خود را به دهک‌های یک تا سه داشته باشد.

و اما کسانی که در دولت گذشته در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده، نگران نباشند به گفته مسؤولان تمام مزایای در طرح قانون جهش تولید مسکن مشمول آن‌ها نیز خواهد شد و تفاوت ماهیتی از نظر مزایا برای متقاضیان وجود ندارد.

گفتنی است، در طرح اقدام ملی دولت دوازدهم، در سه مرحله ثبت‌نام در ماه‌های آذر، بهمن و اسفند سال ۹۸ حدود ۴۰ هزار و ۸۰۰ نفر از استان کرمانشاه اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی‌های لازم از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان واجد شرایط نهایی معرفی شدند که ۶ هزار و ۶۷۰ نفر در شهر کرمانشاه و باقی در سایر شهرستان‌های اسلام آبادغرب، پاوه، تازه‌آباد، جوانرود، روانسر، سنقر، صحنه، قصرشیرین، کنگاور و گیلانغرب سکونت داشتند.

انتهای پیام/پ

نظر شما