شناسهٔ خبر: 50267687 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آشتیانی: بلدنیستیم چگونه درآمدزایی کنیم /انتقاد از جذب بازیکن خارجی حریفان نگاه آماتوری در ورزش است

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: در شرق و غرب آسیا و خاورمیانه کشورها و باشگاه‌ها مشغول سرمایه‌گذاری در فوتبال‌شان هستند اما ما بلد نیستیم چگونه باید درآمدزایی و مدیریت کنیم.

صاحب‌خبر -

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد احتمال افزایش بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا از سوی AFC و اینکه باشگاه‌های ایرانی از این قانون ناراحتند، اظهار داشت: باید مسائل را منطقی تحلیل کرد. در این بحث از نظر مدیریتی من مسائل را بیان می‌کنم. اینکه بگوییم چرا تیم‌های عربی یا تیم‌های شرق آسیا بازیکنان خوب خارجی می‌خرند با مدیریت و حرفه‌ای‌گری در  تضاد است. این حرف مانند آن است که بگوییم چرا تیم‌هایی مثل منچستر یوناتید، بارسلونا، پاری‌سن ژرمن و رئال مادرید ولخرجی می‌کنند. این یک نگاه آماتوری در ورزش و فوتبال ما است.

وی افزود: این صحبت مدیرانی است که هنوز عینک هزینه‌ای بر چشم دارند و از بودجه بیت‌المال استفاده می‌کنند و شبه دولتی هستند. افرادی که هنر درآمدزایی را ندارند چنین حرف‌هایی می‌زنند که چرا تیم‌های عربی و شرق آسیا بازیکنان خوب خارجی می‌خرند. این حرف که ما چون پول نداریم آنها هم نباید بازیکن خوب خارجی بگیرند یک حرف کاملاً غیر حرفه‌ای، غیر کارشناسی و غیر منصفانه است. 

مدیرعامل اسبق استقلال با اشاره به سرمایه‌گذاری کلان در فوتبال آسیا عنوان کرد: در شرق و غرب آسیا و خاورمیانه کشورها و باشگاه‌ها مشغول سرمایه‌گذاری در فوتبال‌شان هستند اما ما چون بلد نیستیم چگونه باید مدیریت کنیم یا درآمدزایی داشته باشیم نمی‌دانیم چگونه پول کافی به دست آوریم این مشکل ما است که نمی‌توانیم به درستی هزینه کنیم. کدام کشورها در آسیا به اندازه کشور ما پرونده شکایتی در فیفا و دادگاه عالی ورزش دارند. باید اینها را درست کنیم. 

واعظ آشتیانی درباره اینکه برخی کارشناسان می‌گویند با این قانون AFC ممکن است دیگر تیم‌های ایرانی رنگ فینال آسیا را ببینند، عنوان کرد: خوب باید تلاش کنیم. دیگران برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دارند و ما نداریم. بنابراین نمی‌ توانیم تلاش و برنامه‌ریزی دیگران را زیر سؤال ببریم اینکه ما نمی‌دانیم چگونه باید درآمدزا باشیم مشکل خودمان است نه مشکل AFC. زیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مثل یوفا و دیگر کنفدراسیون‌ها به دنبال رشد و توسعه فوتبال است اما اینکه بخواهیم چنین مسائلی را زیر سؤال ببریم به هیچ عنوان از نظر مدیریتی منطقی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما