شناسهٔ خبر: 50267355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

میرسلیم در گفت و گو با بازار:

بسیاری از دستگاه‌های دولتی مشغول به خلق پول هستند| سوددهی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی بانک‌ها واقعی نیست

میرسلیم عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: باید جلوی بسیاری از دستگاه ها که در حال حاضر مشغول خلق پول هستند گرفته شود؛ به عنوان مثل شهرداری ها می کوشند برخی از فضاها را به فروش برسانند.

صاحب‌خبر -

مصطفی آقا میرسلیم در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارها در زمینه هدایت جریان نقدینگی در کشور گفت: یکی از  اقدامات در این بخش جبران کسری بودجه در کشور است و این امر مشکل نیست و شدنی است و مدیریت مطلوبی را طلب می کند

وی با بیان اینکه بانکها باید در روش کارشان تجدید نظر کنند، تصریح کرد: بانک‌ها سالیانه ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سود می دهند که این سودها واقعی نبوده و مبتنی بر تولید و کار نیست و همواره بر پایه دلالی و این موارد است که به خلق پول منتهی می شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین باید جلوی بسیاری از دستگاه ها که در حال حاضر مشغول خلق پول هستند،گرفته شود،به عنوان  مثل شهرداری ها می کوشند برخی از فضاها را به فروش برسانند که این مسئله به خودی خود می تواند موجب خلق پول شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر جلوی این موارد گرفته نشود مجددا باز هم خلق پول در کشور شکل خواهد گرفت و باز هم نقدینگی افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه اگر برخی موضوعات اصلاح و فعالیت و تولید رونق پیدا کند، ما وارد صحنه ای دیگری خواهیم شد، بیان داشت: فعالیت و تولید می تواند توام با سود باشد و سود هم اشکالی ندارد اما اینها دیگر خلق پول نیست و تولید ثروت است.

میرسلیم تاکید کرد: متاسفانه ما در این چند سال راه اشتباهی که رفتیم این است که به جای اینکه تولید ثروت کنیم، به خلق پول پرداختیم و این خلق پول هم کمر کشور را شکانده چراکه این مسئله نقدینگی را افزایش داده و آثار و تبعات بسیار وحشتناکی روی تورم و گرانی ها در کشور داشته است.

نظر شما