شناسهٔ خبر: 50267346 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واحد یک بخار نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

واحد شماره یک بخار نیروگاه نکا پس از انجام تعمیرات میاندوره‌ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سیدموسی نظام زاده سرپرست معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه نکا گفت:واحد شماره یک بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات میاندوره‌ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

او افزود: این واحد که طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران از روز یکم مهرماه به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود پس از ۲۴ روز فعالیت تعمیراتی مجداً به مدار تولید بازگشت.

نظام زاده گفت: در طول تعمیرات این واحد فعالیت‌های مختلفی مانند رفع اشکال فاز R باس داکت ترانس اصلی، ترمیم و رفع نشتی از مسیر آب دریا قبل از موشل فیلتر فرعی، رفع اشکال علت بازنشدن نرمال والو خروجی فید پمپ‌های RL۲۲,۲۳ و پائین بودن فشارروغن روغنکاری توربین اصلی، بر روی تجهیزات واحد انجام گرفت.

سرپرست معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه نکا افزود: ۵ تعمیرات اساسی و ۵ تعمیرات نیمه اساسی از ابتدای راه اندازی واحد یک بخار در تاریخ دوم مهرماه ۱۳۵۸ تاکنون در این واحد انجام گرفته و تعمیرات میاندوره‌ای واحد‌های بخار نیز به فاصله هر شش ماه در هر سال و به منظور آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار برق انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/س

نظر شما