شناسهٔ خبر: 50267312 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

لیگ قهرمانان اروپا| پیروزی ارزشمند پورتو مقابل میلان با پاس گل طارمی/ برد پر گل رئال در شب دبل مسی

شب اول از هفته پایانی دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱-۲۰۲۲ با پیروزی پر گل رئال مادرید و شکست عجیب دورتموند به اتمام رسید.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - دور سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱-۲۰۲۲ شب گذشته (سه‌شنبه) در حالی با برگزاری ۸ دیدار به اتمام رسید که تیم‌های رئال مادرید و آژاکس برابر رقبای خود جشنواره‌ای از گل برپا کردند و پورتو با درخشش دوباره ستاره ایرانی خود از سد میلان گذشت.  
 
در مهمترین بازی گروه A تیم پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه پارک‌دو‌پرنس میزبان تیم لایپزیشی بود که که با توجه به دو شکست اخیرش محکوم به پیروزی در این بازی سخت بود، اما در پایان این جدال زیبا و مهیج این پاریسی‌ها بودند که با درخشش لیونل مسی و دبل فوق ستاره آرژانتینی خود با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یافتند تا شاگردان پوچتینو با ۷ امتیاز به صدر جدول صعود کنند.
 
در این بازی ابتدا امباپه در دقیقه ۹ گلزنی کرد، اما لایپزیش با دو گل آندره سیلوا و موکیل در دقایق ۲۸ و ۵۷ نتیجه را به سود خود تغییر داد، ولی در ادامه لیونل مسی با زدن ۲ گل در دقایق ۶۷ و ۷۴ (از روی نقطه پنالتی) پیروزی را برای میزبان به ارمغان آورد.
 
در دیگر بازی این گروه منچسترسیتی با نتیجه ۵ بر یک کلوب بروژ را در هم کوبید و با ۶ امتیاز در رده دوم ایستاد. بروژ با ۴ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد و لایپزیش هم بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد.
 
در حساس‌ترین دیدار دیشب و از گروه B اتلتیکو مادرید در ورزشگاه خانگی خود میزبان لیورپول بود که در پایان این بازی پرتنش و پرگل این شاگردان یورگن کلوپ بودند که موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۲ از سد اتلتیکو بگذرند تا لیورپول با کسب ۹ امتیاز در آستانه صعود به دور حذفی قرار بگیرد.
 
در این بازی لیورپول شروع بسیار خوبی داست و موفق شد در دقایق ۸ و ۱۳ توسط محمد صلاح و نبی کیتا از میزبان پیش بیفتد، اما آنتوان گریزمان هم با دبل در دقایق ۲۰ و ۳۴ بازی را به تساوی کشاند، اما شب درخشان گریزیمان با دریافت کارت قرمز مستقیم در دقیقه ۵۲ خراب شد. در نهایت لیورپول در دقیقه ۷۶ موفق شد با گلزنی محمد صلاح از روی نقطه پنالتی بازی را به سود خود تمام کند.
 
در دیگر دیدار این گروه پورتو در حضور ثابت مهدی طارمی میزبان میلان بود که در انتهای این بازی حساس پورتو روی پاس گل ستاره ایرانی خود موفق شد در دقیقه ۶۵ و با شوت روبن دیاز گل برتری را وارد دروازه روسونری کند تا یاران طارمی با رساندن مجموع امتیازات خود به ۴ به صعود به دور حذفی امیدوار بمانند. طارمی در دقیقه ۸۴ تعویض شد.
 
از گروه C آژاکس در خانه موفق شد دورتموند را تحقیر کند و با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی برسد تا نماینده هلند با کسب ۹ امتیاز از سه بازی آستانه صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی قرار بگیرد. مارکو رویس در دقیقه ۱۱ (گل به خودی)، دالی بلیند در دقیقه ۲۵، آنتونی در دقیقه ۵۷ و سپاستین هالر در دقیقه ۷۲ گل‌های آزاکس را به ثمر رساندند.
 
در بازی دیگر این گروه اسپورتینگ برابر مهمان خود تیم بشیکتاش با نتیجه ۴ بر یک به برتری دست یافت تا با ۳ امتیاز در رده سوم گروه بایستد.
 
از گروه D تیم رئال مادرید در حالی که در اوکراین مهمان شاختار دونتسک بود توانست در شب دبل ستاره برزیلی خود با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی برسد تا با شاگردان آنجلوتی با ۶ امتیاز در صدر گروه بایستند. در این بازی کریتسوف در دقیقه ۳۸ (گل به خودی)، وینیسیوس جونیور در دقایق ۵۱ و ۵۶، رودریگو در دقیقه و کریم بنزما در دقیقه ۹۱ برای رئال گلزنی کردند.
 
 در بازی دیگر این گروه اینتر مبلان در چوزپه‌مه‌آتزا میزبان تیم شگفتی ساز شِریف مولداوی بود که در پایان این اینتر بود که با نتیجه ۳ بر یک نخستین شکست حریف سرسخت خود را رقم زد تا با ۴ امتیاز در رده سوم گروه قرار بگیرد.  
 
*نتایج کامل دیدار‌های شب اول دور رفت مرحله گروهی به ترتیب زیر است:

کلوب بروژ ۱ - منچسترسیتی ۵

پاری‌سن‌ژرمن ۳ - لایپزیش ۲

اتلتیکومادرید ۲ - لیورپول ۳

پورتو ۱ - آث میلان صفر

بشیکتاش ۱ - اسپورتینگ لیسبون ۴

آژاکس ۴ - دورتموند صفر

شاختار دونتسک صفر - رئال مادرید ۵

اینتر میلان ۳ - شِریف مولداوی ۱
 
 
لیگ قهرمانان اروپا| پیروزی ارزشمند پورتو مقابل میلان با پاس گل طارمی/ برد پر گل رئال در شب دبل مسی

انتهای پیام/

نظر شما