شناسهٔ خبر: 50267296 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

هفته اول لیگ برتر 21 امروز با برگزاری 3 دیدار ادامه می‌یابد

استقلال به «هوادار » رسید به هواداران نه!

صاحب‌خبر -
حامد جیرودی/ هفته اول فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران که دیروز با انجام 4 مسابقه آغاز شد، امروز با برگزاری 3 مسابقه ادامه می‌یابد که طی آن و در اولین بازی، گل‌گهر از ساعت 16 در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان میزبان تراکتور است. گل‌گهر که فصل گذشته با هدایت امیر قلعه‌نویی در رده پنجم جدول قرار گرفت، همچنان با این مربی ادامه می‌دهد اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که قلعه‌نویی به دلیل محرومیت 3 ‌ماهه نمی‌تواند تیمش را از روی نیمکت هدایت کند. ضمن اینکه سعید الهویی دستیار او هم 2 ماه محروم است. در این شرایط، مجتبی سرآسیایی سرمربی اسبق پدیده که فصل گذشته در مس رفسنجان بود، به کادرفنی گل‌گهر اضافه شده و در کنار جلال امیدیان روی نیمکت این تیم می‌نشیند. اما در سمت مقابل، فیروز کریمی هدایت تراکتور را بر‌عهده دارد. مربی که در بازی‌های پایانی فصل گذشته روی نیمکت سرخپوشان تبریزی نشست اما در پایان فصل به همکاری‌اش با این تیم پایان داده شد و فراز کمالوند جای او را گرفت اما پس از مدتی کوتاه و قبل از بازی تراکتور و النصر عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، کمالوند استعفا داد و دوباره کریمی به عنوان سرمربی پرشورها انتخاب شد و حالا باید دید این‌بار چه شرایطی را در تراکتور تجربه خواهد کرد. از ساعت 18 هم صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان، پذیرای ذوب‌آهن است. برزیلی‌های فوتبال ایران که فصل گذشته با هدایت سیدسیروس پورموسوی در رده دهم قرار گرفتند، نیمکت‌شان را در این فصل به علیرضا منصوریان سپرده‌اند اما این مربی در آغاز فصل با مشکلاتی مواجه شده. چرا که هم درگیر ویروس کرونا شده و باید مدتی از تیمش دور باشد و هم محرومیتی 3 جلسه‌ای دارد و نمی‌تواند نفتی‌ها را همراهی کند. در سمت مقابل، ذوب‌آهن که فصل گذشته با مربیگری رحمان رضایی و در ادامه مجتبی حسینی در رده چهاردهم قرار گرفت و تا آستانه سقوط پیش رفت، این فصل مهدی تارتار را به عنوان سرمربی به خدمت گرفته و امیدوار است به موفقیت برسد. شهاب گردان دروازه بان این تیم هم یک جلسه محروم است و در این بازی حضور ندارد.
استقلالی‌ها به هم رسیدند
در دیگر بازی ساعت 18، استقلال در ورزشگاه آزادی تهران برابر تیم تازه لیگ برتری شده «هوادار» قرار می‌گیرد. تیمی که با مربیگری و مالکیت غلامرضا عنایتی به عنوان تیم دوم لیگ دسته اول، موفق به صعود به لیگ برتر شد و حالا تقابل این مهاجم پرآوازه و پیشین استقلال با فرهاد مجیدی و هم‌تیمی‌های سابقش بسیار جالب توجه خواهد بود. آبی‌پوشان در شرایطی این فصل را شروع کرده‌اند که اوضاع تاکنون مطابق میل هواداران این تیم و مجیدی پیش رفته است، چرا که با حضور مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل و هیأت مدیره جدید، مجیدی توانست هم تیم را خودش ببندد و هم قراردادش تمدید شود تا جای پایش را به عنوان سرمربی آبی‌ها سفت کند. در این شرایط، استقلالی‌ها که 8 فصل رنگ قهرمانی در لیگ برتر را ندیده‌اند، امیدوارند در این دوره به خواسته‌شان برسند و جام را روی دستان کاپیتان‌شان وریا غفوری ببینند.
 نکته‌ای که در این بین باید به آن اشاره کرد این است که استقلال تغییرات زیادی داشته. 11 بازیکن جدید به این تیم آمده‌اند و 10 بازیکن هم از جمع آبی‌پوشان جدا شده‌اند. استقلال با ترکیب جدید یک بازی رسمی برابر الهلال عربستان داشت که 2-0 شکست خورد و در بازی دوستانه اخیرش مقابل تیم ملی دانشجویان هم باخت را پذیرا شد و حالا باید دید که در اولین بازی لیگ بیست و یکم چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارد. البته مهدی مهدی‌پور هافبک آبی‌پوشان در دیدار دوستانه استقلال مقابل دانشجویان از ناحیه همسترینگ مصدوم شده و به دیدار با هوادار نمی‌رسد. هوادار هم که اولین مسابقه لیگ برتری‌اش را انجام می‌دهد، امیدوار است با مربیگری عنایتی به نتیجه خوبی برسد و گام اول را محکم بردارد. البته نکته‌ای که باز هم باید به آن پرداخت این است که استقلال برابر هوادار قرار می‌گیرد اما همچنان از داشتن هوادارانش روی سکوها محروم است و باید امیدوار بود که با بهبود شرایط کرونا، ورزشگاه‌ها دوباره پر از هوادار شود.
مجیدی: آجورلو مشکلات را به حداقل رساند
سرمربی استقلال دیروز در نشست خبری پیش از بازی با تیم هوادار  گفت: «هوادار به تازگی به لیگ برتر آمده و شناخت زیادی از آنها نداریم، البته می‌دانم آنها انگیزه لازم را برای بازی با استقلال  دارند و این مسأله کارمان را سخت خواهد کرد. اصلاً دوست ندارم درباره فصل گذشته صحبت یا فکر کنم، برای فصل جدید تغییرات خوبی صورت گرفته  است و امیدواریم با بازیکنانی که جذب کردیم شرایط مناسبی داشته باشیم و نتایج خوبی بگیریم.» فرهاد مجیدی افزود: «از آجورلو تشکر می‌کنم که در مقطع زمانی کوتاه مشکلات را به حداقل رساند. پس از مدت‌ها ورزشگاهی برای تمرین داریم و می‌دانیم برای تمرین کجا باید برویم. این‌طور نیست که تا 12 شب بازیکنان در گروه واتس آپ منتظر اعلام محل تمرین باشند.» رضا عنایتی، بازیکن اسبق استقلال و سرمربی فعلی تیم هوادار هم در نشست خبری اظهارداشت: «چه موقعی که مقابل استقلال بازی کردم ،چه الان که برای اولین بار مقابل این تیم قرار می‌گیرم برایم خیلی دشوار بوده و خواهد بود. با تیمی بازی داریم که سختکوش و جنگجو است اما ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.»




نظر شما