شناسهٔ خبر: 50267285 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نقش بانوان از طریق اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی برای مبارزه با کرونا

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اهمیت موضوع سلامت بانوان و مصادف شدن آن با هفته جهانی غذا با شعارملی حاکی از نقش تأثیرگذار زنان در مواجهه با بحران کرونا است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سلیمانی مهر کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اهمیت موضوع سلامت بانوان و مصادف شدن آن با هفته جهانی غذا با شعارملی ((آگاهی، مدیریت، اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی برای مبارزه با کرونا)) حاکی از نقش تأثیرگذار زنان در مواجهه با بحران کرونا از طریق مدیریت و اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی خانواده است.

او گفت : نقش زنان در مراحل مختلف (انتخاب، تهیه و ذخیره‌سازی، طبخ، تقسیم در سر سفره، نگهداری و مدیریت بودجه غذایی خانواده) بسیار حائز اهمیت است.

سلیمانی مهر افزود : انتخاب مواد غذایی که هر روز وارد سبد غذایی می‌شود علاوه بر بودجه‌ی خانواده، سلیقه و ذائقه‌ی فرد، به دانش تغذیه‌ای مادر خانواده نیز بستگی دارد.

او افزود : در بحران کرونا هیچ چیز به اندازه یک برنامه غذایی کامل و صحیح به تقویت سیستم دفاعی زنان و اعضای خانواده آن‌ها کمک نمی‌کند.

سلیمانی مهر ادامه داد : امروزه، مصرف فست فودها، کنسرو‌ها و غذا‌های آماده رواج زیادی پیدا کرده است، میزان نمک در این نوع غذا‌ها بسیار بالا بوده و فرد را به سمت افزایش فشار خون سوق می‌دهد.

او افزود : ازآنجا که مصرف غذا‌های پرچرب، پر نمک و دارای قند بالا، خطر ابتلا به کرونا را نیز افزایش خواهد داد، بانوان با توجه به نقش مهمی که در خانواده دارند، باید وعده‌های غذایی را در خانه بصورت کم چرب، کم نمک و کم شکر تهیه کرده و حتی الامکان از مصرف غذا‌های آماده خودداری کنند.

سلیمانی مهر گفت : مواد غذایی سالم را جایگزین فست فود‌ها کرده و در انتخاب غذای روزانه تنوع داشته باشند و غذا‌های دریایی و سبزیجات و میوه‌ها را جایگزین غذا‌های چرب و مضر کنند و خانواده را در جهت استفاده از آب و دوغ به جای مصرف نوشیدنی‌های صنعتی و گازدار هدایت کنند.

او گفت : بانوان باید در هنگام خرید، به نشانگر‌های رنگی تغذیه‌ای مواد غذایی توجه کنند، چرا که مشخص می‌کنند در محصول مربوطه چقدر نمک، قند و چربی وجود دارد.

او افزود : توجه به نشانگر رنگی تغذیه‌ای محصولات غذایی تضمین خریدی سالمتر و سیستم ایمنی قوی‌تر برای پیشگیری از کرونا است .

انتهای پیام/د

نظر شما