شناسهٔ خبر: 50267176 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قیمت مک بوک های جدید شرکت اپل در ایران

با توجه به اینکه شرکت اپل به تازگی مک بوک های خود را معرفی کرده است، در این گزارش به بررسی قیمت این محصولات پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل بعد از گذشت یک سال بالاخره از دو لپ‌تاپ جدید خود یعنی مک بوک پرو در دو اندازه‌ی ۱۴٫۲ و ۱۶٫۲ اینچی با ظاهری جدید و تراشه‌‌ای قدرتمند رونمایی کرد.

اپل در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ از مک بوک پرو با تراشه‌ی M1 رونمایی کرد. اما از لحاظ ظاهری تفاوتی بین این محصول و محصول سال گذشته‌ی شرکت دیده نمی‌شد. اما امسال داستان متفاوت است و علاوه بر تغییر در مدل پردازنده، شاهد یک سری تغییرات ظاهری محسوس نیز هستیم؛ به گونه‌ای که گفته می‌شد مک بوک‌های جدید بیشترین تغییر را به نسبت قبل در بین کل مک بوک‌هایی که تاکنون راهی بازار شده‌اند دارند.

مک بوک پرو ۱۶٫۲ اینچی در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای و با قیمت پایه‌ی ۲۵۰۰ دلار از هفته‌ی بعد در دسترس قرار می‌گیرد. مدل ۱۴٫۲ اینچی که از همین امروز هم می‌توان آن را سفارش داد با قیمت پایه‌ی ۲۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

این محصولات اگر بخواهند در ایران مورد استفاده قرار گیرند،قیمتی در حدود 67 میلیون تومان برای مدل 16.2 اینچی دارند و همچنین برای مدل 14.2 اینچی نیز این قیمت به حدود 54 میلیون تومان می رسد.

البته باز هم ذکر این نکته ضروری است که این قیمت ها با وارد شدن این محصولات به کشور بیشتر از این مقدار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما