شناسهٔ خبر: 50265986 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سخنگوی حزب اعتماد ملی:

سفر‌های استانی رئیسی برای باز کردن گره‌های کور است و جنبه تبلیغاتی ندارد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اگر مردم صداقت را از مسؤولان‌شان ببینند، اعتمادشان برمی‌گردد و پشت حاکمیت و نظام خواهند ایستاد، گفت: سفر‌های رئیسی برای باز کردن گره‌های کور است و جنبه تبلیغاتی ندارد.

صاحب‌خبر -

سفر‌های استانی رئیسی برای باز کردن گره‌های کور است و جنبه تبلیغاتی نداردبه گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری دانشجو، روزنامه آرمان ملی گفت‌وگویی با اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب انجام داده است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.

* صداقت مسئولان اعتماد عمومی ایجاد می‌کند

- اعتماد عمومی زمانی به وجود می‌آید که وضعیت مردم بهبود پیدا کند. انتظار مردم از حاکمیت و هر جـریانــی که حاکـم می‌شود در قوای سه گانه، ایــن اسـت کــه امروزشان بهتر از دیروز باشد و وضعیت مناسبی به لحاظ معیشت اقتصادی داشتــه باشنــد. آزادی‌های سیاسی و آزادی بیـان در اولویت‌های بعدی اسـت.

- آنچـه که مهم است این است که مردم صداقـت را از مسئولانشان ببینند. یعـنی در حادثـه یا اتفاقی کــه رخ می‌دهد، مسئولان صادقانه به مردم بگویند به چه دلیلی این تصمیم اخذ شده و پیامد‌های اخذ این تصمیم چیست؟ در این صــورت است که قاعدتا اعتماد مـردم بـرمی‌گردد و پشت حاکمیـت و نــظام خواهند ایستاد.

* در سال‌های اخیر اعتماد از بین رفت

- در سال‌های اخیـر اتفاقاتی رخ داد کــه آن اعتماد از بین رفت. به هر حال روسای جمهور و نمایندگان مجلس قول‌ها و وعده‌هایی می‌دهند که اگر جامه عمل نپوشند آن وقت بی اعتمادی بیشتر دامنگیر خواهد شد.

- ممکن است از دست رفتن اعتماد مردم با سرعت بیشتری انجام شود، ولی حتما ترمیم ناامیدی و بی‌اعتمادی سخت و دشوار است.

* سفر‌های رئیسی برای باز کردن گره‌های کور است و جنبه تبلیغاتی ندارد

- با توجه به اینکه خیلی از مسائل کشور ما با حضور فرد یا مسئولی از بالا دست؛ سرعت عمل می‌گیرد، حضور رئیس جمهور در مناطق مختلف فرصت مناسبی است.

- آقای رئیسی برای سرعت دادن به کار‌ها و باز کردن گره‌های کور در حوزه اجرا می‌رود و جنبه تبلیغاتی ندارد.

- اینکه رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، حتما خسارتی به کل کشور وارد می‌کند و اگر هم در سفر‌ها زیاد‌ه‌روی کند، باعث می‌شود در راس مدیریت اجرایی کشور حتما خللی ایجاد شود که معاون اول و وزرا نمی‌توانند آن را جبران بکنند.

- حضور رئیس جمهور در پایتخت و اخذ تصمیمات کلیدی اهمیتش بسی بیشتر از سفر‌های استانی است، اگرچه سفر‌های استانی هم لازمه برقراری مناسبات بین ملت و حاکمیت است.

منبع: آرمان ملی

نظر شما