شناسهٔ خبر: 50265254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازدید پنج ساعته رییس کل دادگستری گلستان از شهرک صنعتی آق قلا

سیدحسین حسینی

رییس کل دادگستری استان گلستان در ادامه بازدیدهای میدانی از حوزه های قضایی استان در صدر هیئتی از اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی آق قلا بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

حیدر آسیابی پس از این بازدید در نشست با فعالان اقتصادی این شهرک صنعتی، گفت: پیامدهای حقوقی در انتظار مدیران دستگاه هایی است که مصوبات کارگروه رفع موانع تولید را اجرا نمی کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: مصوبات کارگروه رفع موانع تولید لازم الاجراست و در صورتی که دستگاه ها نسبت به اجرای مصوبات تمکین نکنند، واحد تولیدی ذینفع  یا سازمان صمت می توانند به مرجع قضایی، اعلام جرم کنند.

وی به تلاش های دادگستری برای کاستن تنش ها بین کارگر و کارفرما هم اشاره کرد و افزود: برای کاهش تنش در پرونده های اختلافی کارفرما و کارگر هم تلاش می کنیم تا پیش از صدور رای، پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع دهیم تا مشکل با توافق طرفین حل و فصل شود و پیامدهای این اختلافات دامن‌گیر تولید نشود.

آسیابی با بیان اینکه متاسفانه بخش عمده مشکلات تولید، داخلی است، گفت: برخی ادارات و دستگاههای اجرایی به جای گره گشایی و تسهیل امر سرمایه گذاری و تولید، سبب کندی روند سرمایه گذاری و تولید می شوند که امیدواریم پنجره واحد و فرش قرمز سرمایه گذاری بالاخره از شعار به عمل تبدیل شود.

این مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد: با پای کار آوردن همه ظرفیت های اجرایی و قضایی استان در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری برای رفع موانع و  رونق تولید در استان تلاش می کنیم.

آسیابی با اشاره به این که اصلاح قوانین نظام بانکی یک ضرورت است، گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان به عنوان بنگاه اقتصادی عمل می کنند در حالی که باید با رویکرد حمایتی و شراکتی کار کنند.

به گزارش ایسنا به از دادگستری‌ گلستان، واردات کالا، تفسیر شخصی از قوانین، تسهیلات با نرخ بالا مشکلات گمرکی و مالیاتی از جمله مشکلاتی بود که تولید کنندگان پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان به آن اشاره کردند و خواستار کمک دستگاه قضایی برای رفع آنها شدند.

انتهای پیام

نظر شما