شناسهٔ خبر: 50264768 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی:

ماموریت اصلی ما ارتقا کیفیت تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر است

تبریز(پانا) - ‌گردهمایی مدیران ، مدارس و کارشناسان شاهد نواحی و مناطق با حضور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در این جلسه گفت: ما انسان ها مسئولیت پیچیده ای داریم. چرا که یک ناظر بیرونی معطوف به ناظر درونی خود داریم و این ناظر بیرونی کسی است که فرزندش در مدرسه دست ما امانت است و خود او حضور فیزیکی ندارد.

محمد رضا رزاقی افزود: امروز هر کدام از ما در مدرسه چند دانش آموز شهید و ایثارگر داریم و باید نسبت به تعلیم و تربیت این عزیزان حساس باشیم و باورهای ارزشی که ما نسبت به شهدا و ایثارگران داریم مسئولیت ما را سخت تر می کند.

رزاقی ادامه داد: ما بر اساس پیام حضرت امام راحل مبنی بر تاسیس مدارس شاهد و در ادامه تاکیدات مقام معظم رهبری، ماموریت اصلی ما ارتقا کیفیت تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر است و این تحصیل فقط به آموزشی خلاصه نمی شود و مساوی است با یادگیری درس، رفتار و مهارت.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی دانش آموزی وارد مدرسه شاهد می شود باید طوری باشد که ارتقا پیدا کند و ماموریت بعدی این است که کیفیت فعالیت مدرسه را ارتقا دهیم.

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: نگاه آموزش و پرورش استان با وجود محدودیت ها نگاهی حمایتی و تقویتی برای برنامه های ستاد شاهد است.

جعفر پاشایی افزود: از ۱۹ ماه گذشته مدارس ما تعطیل است و اطلس دانش آموزان از طریق سیستم های مختلف در دسترس بود و لذا هیچ دانش آموزی چه شهری و چه روستایی از سیستم تعلیم و تربیت عقب نماند. همت و تلاش ما برای پوشش دادن ۱۰۰ درصدی دانش آموزان، به ویژه دانش آموزان در حوزه شاهد از طریق شبکه شاد و... است. و لذا در این راستا کیفیت بسیار مهم بوده و حرف اول را می زند.

وی ادامه داد: کیفیت در مدارس بسیار موضوع مهمی بوده و ارتقاء کیفی مدارس شاهد و ایثارگران را در نظر داریم و عوامل پیش دارنده را در حوزه ارتقاء کیفیت را در نظر خواهیم گرفت.

پاشایی اظهار داشت: در ۱۹ ماه اخیر، ترک تحصیل، افت تحصیلی و تکرار پایه محصلین تهدید بزرگی برای آموزش و پرورش در جامعه بود.

پاشایی ضمن اشاره به نکات مهم آموزش و پرورش گفت: توانمند سازی نیروی انسانی بسیار مهم و ارزشمند است. و برنامه ریزی برای این موضوع در تمامی مدارس به ویژه مدارس شاهد مهم است.

پاشایی ادامه داد: نگرش نیز بحث مهمی در آموزش و پرورش است. تغییر نگرش، جهت گیری و رویکرد ها سود بسیاری بر آموزش و پرورش دارد و انتظار می‌رود تمام مدیران این نکته را به کار گیرند. با یک نسخه نمی توان فرهنگ ایثار و شهادت را رواج داد، بلکه باید فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس شاهد موج بزند.

وی با بیان این که خلاقیت و نو آوری شیرینی کار است، افزود: در تمامی مدارس باید خلاقیت وجود داشته باشد و رویکردهای آموزش بهتر شود.

وی در آخر خاطر نشان کرد: مشاوره بعد از کرونا بسیار مهم است. دانش آموزان ما تا به الان تجربه دوری از مدارس را نداشته اند. پس باید مشاوره بعد از کرونا بر دانش آموزان جدی گرفته شود.چرا که یکی از نیاز های مهم دانش آموزان، مشاوره است.

نظر شما