شناسهٔ خبر: 50264566 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

واکنش مالکی به شکایت کانون وکلا از یک استارتاپ حقوقی

رئیس کانون وکلای مرکز گفت: اداره حقوقی کانون وکلای دادگستری مقابل مظاهر تظاهر به وکالت واکنش می‌دهد و فرقی ندارد که استارتاپ، موسسه یا فرد باشد، اقدام قانونی انجام می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کانون‌های وکلای دادگستری از استارتاپ‌های حقوقی حمایت می‌کند؟ گفت: قطعا کانون وکلا از استارتاپ‌هایی که در چارچوب قانون فعالیت کنند، حمایت میکند، ولی به همان اندازه با موسسات و استارتاپ‌هایی که خارج از چارچوب قانون فعالیت کنند و به سمت تظاهر به امر وکالت و مداخله در امر وکالت دادگستری بروند، مقابله می‌کند.

وی ادامه داد: نظارت دقیق کانون وکلای دادگستری بر موسسات و استارتاپ‌های حقوقی برای حفظ سلامت نظام حقوقی و قضایی کشور است که این موسسات و استارتاپ‌ها مرکزی برای فعالیت‌های واسطه گری و وکالت‌های تضمینی و کارچاقکنی نشود.

مالکی در پاسخ به اینکه روز گذشته در برخی رسانه‌ها شکایت کانون وکلا از یک استارتاپ حقوقی به دلیل دخالت در امر وکالت مطرح شده است، گفت: اداره حقوقی کانون وکلای دادگستری مقابل مظاهر تظاهر به وکالت واکنش می‌دهد و فرقی ندارد که استارتاپ، موسسه یا فرد باشد، اقدام قانونی انجام می‌دهد.

خبرگزاری فارس روز گذشته از از شکایت کانون وکلای دادگستری مرکز از یکی از استارتاپ‌های حقوقی که تلاش دارد دسترسی مردم به وکلای دادگستری و خدمات حقوقی را تسهیل و حق‌الوکاله وکالت در پرونده‌های قضایی کاهش دهد، خبر داده بود.

نظر شما