شناسهٔ خبر: 50264042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری گلستان:

مصوبات کارگروه رفع موانع تولید گلستان باید اجرا شود

گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان گفت: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به دلیل تاثیر در راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد باید اجرا شود و پیامدهای حقوقی در انتظار مدیران دستگاه های مختلف است.

صاحب‌خبر -

 حیدر آسیابی عصر سه شنبه در نشست با  فعالان اقتصادی شهرک صنعتی آق قلا بیان کرد : مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجرا بوده و در صورتی که دستگاه ها نسبت به اجرای این مصوبات تمکین نکنند ، واحد تولیدی ذینفع یا سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان می توانند به مرجع قضایی اعلام جرم کنند.

وی همچنین به تلاش دادگستری برای کاستن تنش ها بین کارگر و کارفرما اشاره کرد و گفت: برای کاهش تنش در پرونده های اختلافی کارفرما و کارگر تلاش می‌کنیم پیش از صدور رای، پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع دهیم تا پیامدهای این اختلافات دامنگیر تولید نشود.

آسیابی افزود: برخی ادارات و دستگاه های اجرایی به جای گره‌گشایی و تسهیل سرمایه گذاری و تولید ، سبب کندی روند سرمایه گذاری و تولید می‌شوند که امیدواریم پنجره واحد و فرش قرمز سرمایه گذاری از شعار به عمل تبدیل شود.

وی تاکید کرد: با پای کار آوردن همه ظرفیت های اجرایی و قضایی گلستان در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری برای رفع موانع و رونق تولید در استان تلاش خواهد شد.

مصوبات کارگروه رفع موانع تولید گلستان باید اجرا شود

اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان به مدت پنج ساعت در شهرک صنعتی آق قلا حضور یافته و از تعدادی از واحدهای تولیدی واقع در شهرک بازدید و در نشست با تولیدکنندگان شرکت کردند. 

واردات کالا، تفسیر شخصی از قوانین، تسهیلات با نرخ بالا، مشکلات گمرکی و مالیاتی از جمله مشکلاتی بود که  تولید کنندگان در این جلسه مطرح کرده و خواستار کمک دستگاه قضایی برای رفع آن شدند .

شهرک صنعتی آق قلا با مساحت ۱۶۸ هکتار دارای ۲۲۰ واحد بهره‌بردار است که از این تعداد حدود ۱۷۰ واحد صنعتی با اشتغال بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر فعالیت رسمی دارند.

نظر شما