شناسهٔ خبر: 50263462 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در حوزه واقعیت مجازی نداریم

معین سلیمانی

صاحب‌خبر -

رییس بخش سرگرمی مایکروسافت یعنی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) در بخشی از مصاحبه خود در جواب به مخاطبی که از او درمورد رقابت با پلی‌استیشن در زمینه‌ی واقعیت مجازی پرسیده بود اظهار داشت که علاقه‌ای به فعالیت و سرمایه گذاری در این زمینه ندارد.

فیل اسپنسر در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد که عملکرد این تکنولوژی و زحمت‌های پیرامون آن را ارزشمند می‌داند اما در حال حاضر برنامه‌ای برای سرمایه گذاری در این حوزه ندارد.

من اعتقاد دارم هنگامی که به مفهوم غرق شدن و غوطه وری در حوزه‌ی سرگرمی فکر می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهن ما می‌آید ترکیب واقعیت با رویا، یا به عبارتی واقعیت مجازیست. من حتی آن را قسمتی از آینده‌ی تکنولوژی می‌دانم و به نظر می‌آید که در دنیای امروز این موضوع بسیار مهم باشد و حرف اول و آخر را بزند.

ما معتقدیم که سخت افزار و نرم افزار در تحقق یافتن متاورس بسیار مهم هستند، اما در حال حاضر تمرکز ما بیشتر روی نرم‌افزار قرار دارد. هنگامی که من به دنیای همه جانبه فکر می‌کنم اولین چیزی که به ذهن من می‌آید تعامل و ارتباط پلیر و جامعه‌ی مخاطبین است و این موضوع یکی از اصلی‌ترین الویت‌های ماست.

به نظر من در حال حاضر سخت افزار‌های لازم توسعه یافته‌اند و ما با مخاطبین بسیاری در ارتباط هستیم. همزمان با ساخته شدن تجهیزات و سخت‌افزار‌های مختلف، اتفاقات زیادی در Windows می‌افتد و ما در این باره با شرکای زیادی در حال صحبت و تعامل هستیم.

من معقتد هستم که روند ساخته شدن و ارتقای تجهیزات و سخت‌افزار‌های مختلف به خوبی پیش‌ می‌رود و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند در حال پیشرفت هستند، اما در حال حاضر ترجیح می‌دهیم در حوزه‌ی نرم‌افزار‌ها تمرکز بیشتری داشته باشیم چرا که معتقدیم در بلند مدت سود بیشتری خواهد داشت.

اما بهتر است بدانید که من ارزش زیادی برای زحمات سونی (Sony)، Oculus و والو (Valve) قائل هستم. افراد زیادی تحت نظارت این شرکت‌ها در حوزه‌ی واقعیت مجازی فعالیت کرده‌اند و عملکرد آن‌ها شگفت انگیز بوده است. اما در حال حاضر ترجیح می‌دهیم تمرکز شرکت روی نرم‌افزار بماند و به درستی این تصمیم معقتد هستم.

پیش از این اسپنسر به دلیل اظهارات خود در گذشته پیرامون واقعیت مجازی مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود و بسیاری بر این باور بودند که او به این حوزه اهمیتی نمی‌دهد. او در اظهارات خود تکنولوژی واقعیت مجازی را در جایگاهی “انزوا گرایانه” دانسته بود که با ذهنیت او از بازی‌های کامپیوتری که با “تجربه‌های جمعی” همراه هستند همخوانی ندارد. او در این مورد اظهار داشت که ” هیچ کسی به بازی‌های VR اهمیت نمی‌دهد”

البته جالب است بدانید که فیل اسپنسر بعد از این اظهارات به منزله‌ی شفاف سازی اذعان داشت که او عاشق پیشرفت بازی‌های کامپیوتری در زمینه‌های مختلف است اما در حال حاضر تمرکزی روی تکنولوژی واقعیت مجازی ندارد.

Omid_Fsh HALO Ali Hassan nejad

نظر شما