شناسهٔ خبر: 50263051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی:

 رییس بنیاد شهید برنامه‌های خود را به کمیسیون اجتماع مجلس ارائه کرد

تهران- ایرنا - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رییس بنیاد شهید به منظور ارایه گزارش از برنامه ها و بررسی مشکلات موجود در مسیر ارایه خدمات به خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، مجید انصاری در گفت وگویی، در تشریح دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست گزارشی از برنامه ها و اهداف خود در جهت اداره این بنیاد ارایه کرد.

وی افزود: همچنین قاضی زاده هاشمی به بیان مشکلات و تنگناهایی که در روند ارایه خدمات به اقشار تحت حمایت این بنیاد اعم از خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران با آن ها مواجه هستند، پرداخت و همچنین به اقدامات حمایتی که مجلس شورای اسلامی باید در این مسیر انجام دهد نیز اشاره کرد.  

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: نماینده دیوان محاسبات از دیگر مهمانان حاضر در این نشست بود که در راستای تکلیفی که در جلسات قبلی کمیسیون برای دستگاه های نظارتی اعم از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل ۹۰ تعیین شده بود تا نسبت به شناسایی دستگاه هایی که در جهت اجرای بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ به تکالیف خود عمل نکرده اند ورود پیدا کند بنابراین نماینده دیوان به ارائه گزارشی در این رابطه پرداخت.

نماینده مردم ممسنی تصریح کرد: این گزارش نشان می دهد هنوز موانعی پیش روی اجرای این قانون وجود دارد و دستگاه ها نیز عزم جدی برای انجام تکالیف خود ندارند بنابراین به نظر می رسد که یک نظارت دقیق تر در این زمینه نیاز است تا آن ها ملزم به انجام تکالیف قانونی خود در این رابطه شوند. همچنین باید ساز وکارهایی را برای تحقق این امر در نظر گرفت چرا که استنکاف از اجرای این قانون تخلف اداری محسوب شده و از نظر قضایی قابل پیگیری است.

انصاری یادآور شد: در این نشست سرپرست تامین اجتماعی نیز گزارشی از عملکرد شرکت های شستا و سایر زیرمجموعه های این سازمان ارائه کرد و مشکلات و موانعی که در مسیر حرکت این سازمان و زیرمجموعه های آن وجود دارد را بیان کرد. همچنین اعضای این کمیسیون نیز سوالاتی را پیرامون عملکرد این سازمان مطرح کردند.

وی افزود: قرار براین شد این جلسات در جهت تعامل بیشتر کمیسیون اجتماعی با سازمان تامین اجتماعی تداوم یابد، همچنین کارگروهی در کمیسیون اجتماعی بر روند فعالیت آن ها نظارت دائمی داشته باشد تا از وضعیت شرکت های زیرمجموعه این سازمان اطلاعات دقیق تری داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده دیوان محاسبات، سرپرست سازمان تامین اجتماعی و نماینده مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

نظر شما