شناسهٔ خبر: 50263044 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جهاد اسلامی: هیچ وحدتی بدون فلسطین و قدس وجود نخواهد داشت/ قدردانی از حمایت‌های ایران

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنان خود در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت که هیچ وحدتی بدون فلسطین و قدس محقق نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که صبح امروز سه شنبه به صورت مجازی برگزار شد فلسطین و قدس را محور وحدت اسلامی دانست.

وی گفت که فلسطین با ابعاد مختلف قرآنی و تاریخی، ریسمان محکمی است که امت باید به آن چنگ بزند. 

النخاله با اشاره به هجمه خصمانه غرب علیه امت اسلامی به سرکردگی آمریکا گفت: راه از بین بردن این هجمه، مقابله با نوک پیکان آن یعنی رژیم صهیونیستی، حمایت از مقاومت فلسطین و تجمیع نیروها و امکانات برای آزادسازی فلسطین است.

متن کامل سخنان دبیرکل جنبش جهاد اسلامی به شرح ذیل است:

در ابتدا برگزاری سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی در سالگرد میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام را تبریک عرض نموده و می گویم ای سرورم، ای رسول الله، در سالگرد میلادت، در فلسطین مردانی هستند که هنوز مانند دورانت به خاطر معراجگاهت می جنگند، مانند بدر، احد و تمام جنگها، بهترین درودها و سلامها به تو ای رسول الله و بر خاندان پاکت.

این کنفرانس تعبیری از تمسک به وحدت و اهمیت آن است که مسلمانان را دور یکدیگر جمع و با یکدیگر متحد می کند، به این مناسبت یادی می کنم از مرحوم آیت الله تسخیری که همواره برای برگزاری این کنفرانس به خاطر اهمیت و نقش آن در ایجاد تقریب میان امت اسلامی می کوشید. 

همچنین از برادر عزیز دکتر حمید شهریاری تشکر می کنم که همواره پیگیر برگزاری این کنفرانس بودند تا با همان پویایی و قدرت همیشگی برگزار شود.

به نام خودم و برادرانم در جنبش جهاد اسلامی فلسطین و مردم مبارز فلسطین به شما و مردم مسلمان و عزیز ایران و رهبری حکیم آن حضرت آیت الله سید علی خامنه ای حفظه الله و تمام ملتهای اسلامی خالصانه درود می فرستم و برای همگی آرزوی توفیق دارم. 

حضار گرامی 

برنامه کنفرانس مملو از ضرورت های این دوره و چالش هایی است که مسلمانان در برابر هجوم سهمگین غرب که امت را هدف قرار داده مانند محاصره کشورهای اسلامی، جنگ و درگیری در کشورهای مسلمان و ترویج پذیرفتن طرح صهیونیسم در سرزمین فلسطین به عنوان مروارید تاریخ، جغرافیا و اسلام، با آن مواجهند، چالش هایی مانند امضای توافقنامه های صلح با دشمن، قبول آن به عنوان بخشی از منطقه، پشم پوشی از فلسطین و تبدیل آن به اسرائیل، بی توجهی به حقوق مردم فلسطین و حقوق تاریخی امت اسلام در فلسطین و حمایت رسمی آمریکا و برخی از رژیمهای عربی از اندیشه جدیدی که به دروغ به حضرت ابراهیم (ع) نسبت داده شده است.

تمام اینها در سایه روند یهودی سازی قدس، تلاش برای سیطره صهیونیستی بر مسجد الاقصی و خالی کردن قدس از اهالی و صاحبان شرعی آن انجام می شود که به چالش کشیدن آشکار تمام مسلمانان جهان است.    

اطمینان دارم که از این کنفرانس توصیه های مهمی برای مقابله با این خطرات و دعوت مجدد از مسلمانان برای وحدت صادر خواهد شد. 

ما در جنبش جهاد اسلامی فلسطین معتقدیم که نهضت امت و تحقق وحدت آن همواره مرتبط با آزادی قدس و فلسطین از اشغالگری صهیونیستی است، به این معنا که بدون قدس و فلسطین، وحدت محقق نخواهد شد و بدون وحدت نیز قدس و فلسطین در کار نخواهد بود.  

در این بخش چند نکته را یادآور می شوم. 

1 – وحدت اسلامی وظیفه ای شرعی و فرمانبرداری از دستور الهی است که در آیات قرآن کریم مکرر به آن اشاره شده است، وحدت اسلامی میان ملتهای امت ما، حق اجتهاد و تفاوت دیدگاهها میان مسلمانان و پذیرفتن دیدگاه دیگر در صورتیکه مغایر با احکام دین نباشد را لغو نمی کند. 

اسلام عظیم تنها ساختاری است که به گروههای مخالفش در دین، معتقدات، فرهنگ و منش، اجازه می دهد که در میان مسلمانان زندگی کنند و شریعت و قوانین خاص خود را داشته باشند و به این شکل، برتر از تمام مدعیان نوگرایی و دیکتاتوری اکثریت به نام دمکراسی است، وقتی این حکم اسلام درباره غیرمسلمانان است پس حکمش در میان مسلمانان چگونه می باشد. 

لذا همه رویکردهایی که خواستار تکفیر مخالفان در مذهب یا سیاست برای توجیه شکستن حرمت خون و عصمت ناموسشان است را محکوم می کنیم.

2 – اطمینان کامل داریم که اختلافات و درگیری های فعلی میان مسلمانان ناشی از پروژه های امنیتی و اطلاعاتی غربی است که رژیمهای مرتبط با غرب در آن سهیمند و برای ترویج تعصبات مذهبی و فقهی و استفاده از خون مسلمانان به عنوان اهرمی برای اجرای پروژه های سلطه جویانه و تجزیه امت می کوشند.

افشای این پروژه ها، هشدار نسبت به خطرات آن و خنثی کردن اهدافش بخشی اساسی از پروژه وحدت اسلامی برای جلوگیری از اتهام پراکنی های فقهی است.

پیروان مذاهب مختلف فقهی قرنهاست که در جوامع ما با یکدیگر برادرند و جز در دوره انحطاط، اختلاف فقهی و مذهبی هرگز عامل خونریزی میان ما نبوده است. اما غرب کوشید از طریق اختلاف افکنی برای اهداف و پروژه های سیاسی خود جهت سیطره بر امت مان بهره برداری کند.   

لذا ما خواستار مقابله با دعوتهای مشکوک وزارت امور خارجه آمریکا و سفارتهایش در منطقه به اندیشه ای هستیم که به دروغ به حضرت ابراهیم (ع) نسبت داده می شود و برخی از کشورهای منطقه به خاطر ایجاد فتنه در میان مسلمانان، دور نمودن آنان از دینشان و رواج عقاید جدید جهت زمینه سازی برای عادی سازی رابطه دینی با دشمن با شعارهای فریبکارانه مانند همزیستی و تسامح از آن حمایت می کنند.

هدف واقعی از این دعوت، خنثی نمودن مخالفت امت با موجودیت رژیم صهیونیستی است که وظیفه علمای امت مقابله با این پروژه تجاوزکارانه، افشای عاملان آن و پاسخ به تفسیرهای باطل آنان از آیات مبارکه قرآن کریم است که هدف از این تفسیرها، ایجاد تردید در میان مردم نسبت به قداست مسجدالاقصی و صدور فتاوایی نادرست درباره وحدت امت است.

وظیفه امروز ما بیش از هر زمان دیگر آن است که به وضوح اعلام کنیم که مسجد الاقصی در فلسطین اشغالی آیه ای در کتاب خداوند است و اینکه پروژه غرب از مقابله با مقاومت تحت عنوان مبارزه با تروریسم به مبارزه با اسلام انتقال یافته است.

3 – مستحضر هستید که تحقق وحدت اسلامی نیازمند طرحی عملی است که امت حول آن جمع شود لذا نتایج این کنفرانسها و پژوهشها باید به واقعیتی ملموس تبدیل شود تا باعث خیزش واقعی امت شود. 

ما در جنبش جهاد اسلامی، از ابتدای تاسیس، شعار "فلسطین، آرمان مرکزی امت اسلام" را سر دادیم و گفتیم که قدس و فلسطین متعلق به همه ماست. 

مجددا تاکید می کنم که آرمان فلسطین با ابعاد قرآنی، تاریخی و واقعی آن، ریسمان محکمی است که امت باید به آن تمسک جوید و به عنوان هدف نهضتش و عامل وحدتش، حول آن جمع شود.

هجوم خصمانه غرب، تمام امت را نشانه رفته و نظام جهانی که رژیمهای غربی به ویژه آمریکا راهبر آن هستند، خطری مرگبار برای امت و تمدن ما است.
ما معتقدیم که مقابله با نوک پیکان این پروژه در فلسطین که همان رژیم صهیونیستی است، حمایت از مقاومت مردم فلسطین و بسیج تمام توانمندیها برای آزادی بیت المقدس، ضامن خنثی شدن این هجوم است. 

آزادی فلسطین فراتر از توانایی یک گروه یا مردم فلسطین است که با خون فرزندان و جوانانشان و اموالشان همواره برای آن فداکاری کرده اند و از سرزمین ما و مقدسات امت دفاع کرده اند و بیش از صد سال است که با دشمن می جنگند و به مقاومت ادامه می دهند که دستاوردهای ملموسی داشته است.

نبرد شمشیر قدس که مردم ما برای دفاع از قدس وارد آن شدند، گواه دیگری بر قدرت و مقاومت مستمر مردم ما در فلسطین برای مقابله با پروژه صهیونییسم است و به یاری خداوند متعال هرگز متوقف نخواهد شد تا وقتی که اذان در آن گفته و نماز در آن اقامه شود. 

وظیفه خود می دانم که به حمایت مستمر و همه جانبه جمهوری اسلامی ایران اشاره نمایم که نقشی مهم و بارز در افزایش توانمندی ما برای مقابله با اشغالگری صهیونیستی و استمرار مقاومت آن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا زمان حاضر داشته است. 

ایمان کامل داریم که پیروزی نهایی بر رژیم صهیونیستی نیازمند خیزش عربی و اسلامی و وحدت اسلامی واقعی برای مقابله با پرژه صهیونیستی که سرزمین، تاریخ و مقدسات منطقه را با حمایت قدرتهای غربی که آن را ایجاد کردند، از آن حمایت و مولفه های بقا و قدرت را برایش فراهم نمودند و به آن امکان سلطه امنیتی و اقتصادی بر جهان عربی واسلامی را دادند، نشانه رفته است، می باشد. 

لذا مجددا تاکید می کنیم که فلسطین، قطب نمای وحدت اسلامی برای تحقق وعده الهی در زمینه ورود مسلمانان به مسجدالاقصی و شکست پروژه صهیونیسم است. 

مبارک باد تلاشهای بی شائبه تان و از خداوند متعال می خواهیم پیروزی و توفیق را به ما ارزانی دارد تا کنفرانس بعدی در مسجدالاقصی همراه با جشن وحدت و پیروزی برگزار شود و شعار همیشگی مان را سر دهیم که "موعد ما در قدس". انشاء‌الله.       

انتهای پیام/

نظر شما