شناسهٔ خبر: 50262984 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

راهنمای بازی Far Cry 6 برای تازه واردها

thegamer

صاحب‌خبر -

اگر قصد تجربه کردن فار کرای ۶ را دارید، در این راهنمای بازی Far Cry 6 به نکاتی پرداخته‌‎ایم که کمک می‌کنند تا با مکانیک‌ها و ویژگی‌های جدید این نسخه بهتر آشنا شوید.

بازی Far Cry 6 به یکی از موفق‌ترین عناوین چند ماه اخیر تبدیل شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ اگر می‌خواهید به سراغ این عنوان بروید، بهتر است که نکات زیر را در یاد داشته باشید.

اگر نسخه‌های پیشین فار کرای را تجربه کرده‌اید، احتمالا با بسیاری از اِلمان‌های قسمت ششم نیز آشنا هستید. همانند گذشته، سلاح‌ها و وسایل نقلیه‌ متنوعی در اختیار دارید و باید از ماموریت‌های سختی عبور کنید.

داستان این نسخه در یک جزیره گرمسیری خیالی به نام یارا (Yara) اتفاق می‌افتد، جایی که دیکتاتوری به نام آنتون کاستیلو بر روی کار آمده است و حالا می‌خواهد سرزمین‌اش را به روزهای پرافتخار گذشته بازگرداند. آنتون برای رسیدن به اهداف خود، حاضر است هر کاری انجام دهد و هر مخالفی را سرکوب کند. پسرش، دیگو نیز جا پای پدر گذشته و با او متحد شده است. تصمیمات بی‌رحمانه‌ی این دو منجر به یک انقلاب می‌شود و آشوب بزرگی به راه می‌افتد.

راهنمای بازی Far Cry 6 برای تازه واردها

شما در نقش مبارزی به نام دنی روخاس (Dani Rojas) بازی می‌کنید که می‌خواهد شرایط را تغییر دهد و به نیروهای مردمی کمک می‌کند تا بتوانند سرنگونی آنتون کاستیلو را رقم بزنند. برای رسیدن به این هدف، نکات زیر را بهتر است در یاد داشته باشید.

– اهمیت تنظیمات (Accessibility Options)

بازی Far Cry 6

اولین و مهم‌ترین نکته این است که بازی را درست تنظیم کنید و منظورمان تنظیمات گرافیکی نیست. سازندگان ویژگی‌های مختلفی را برای شما در نظر گرفته‌اند که ممکن است به راحتی از کنارشان عبور کنید و آن‌ها را جدی نگیرید. تجربه‌ی بازی با همان تنظیمات پیش فرض شاید اشتباه باشد و توصیه می‌کنیم که با ایجاد چند تغییر کوچک، بازی را از خوب به عالی تبدیل کنید.

یکی از تنظیماتی که می‌توانید تغییر دهید، های‌لایت کردن دشمنان و آیتم‌ها است. براساس سلیقه‌ی شخصی، می‌توانید انتخاب کنید که دشمنان با رنگ زرد نشان داده‌ شوند، در نتیجه آن‌ها بر روی مینی مپ نیز ظاهر می‌شوند (حتی بدون اینکه نیاز باشد آن‌ها را با گوشی همراه دنی اسکن کنید). های‌لایت کردن آیتم‌ها نیز فواید زیادی دارد و راحت‌تر آن‌ها را پیدا می‌کنید که نتیجه‌اش آزادی بیشتر در ساخت و ساز (Crafting) است.

– مینی مپ (Mini Map)

بازی Far Cry 6

در اکثر بازی‌های اکشن/ماجراجویی، مینی مپ یا همان نقشه‌ی کوچک کمک می‌کند تا سریع‌تر مسیریابی را انجام دهید. به طور کلی، مهم است که هرازگاهی به آن نگاهی بیندازید تا از نقاط مهم، دشمنان یا آیتم‌های ویژه اگاهی شوید.

قبل از اینکه دشمنان را بواسطه‌ی گوشی همراه یا دوربین اسلحه رویت کنید، محیط اطراف‌تان در زمان‌هایی که دشمنان در اطراف شما هستند، به رنگ قرمز است. اگر هم نقشه به رنگ قرمز تیره باشد، بدین معناست که سربازان زیادی در منطقه هستند.

نقاط قابل‌ توجه و ناشناخته روی نقشه با علامت‌ تعجب مشخص شده‌اند که با رفتن به آن‌ نقطه‌ها، به اطلاعات و آیتم‌های مختلفی می‌رسید. برای مثال مناطق تازه‌ای برای شکار پیدا می‌کنید یا به ماموریت‌های داستانی فرعی می‌رسید. شما از بخش تنظیمات، می‌توانید اندازه‌ی مینی مپ را نیز تغییر دهید.

فارغ از مینی مپ، گاهی در دوردست‌ها یک دود را مشاهده می‌کنید که به رنگ زرد و نارنجی است. پیشنهاد می‌کنیم به سراغ آن بروید زیرا با یک محموله‌ی هوایی رو به رو می‌شوید که آیتم‌های خوبی در آن وجود دارد و برای ساخت و ساز نیاز است.

– میز کار

بازی Far Cry 6

اسلحه‌های منحصربه‌فردی در بازی وجود دارد که دنی می‌توانند آن‌‎ها را به شکل‌های مختلف ارتقا دهد. شما که نمی‌توانید جزیره‌ی یارا را با مهمات معمولی و سلاح‌های متوسط نجات دهید، بنابراین مهم است که به سراغ میزهای کار بروید. این میزها تقریبا در تمامی پایگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های شما وجود دارند و اجازه می‌دهند اسلحه‌ها را شخصی‌سازی کنید.

یکی از عناصر کلیدی که برای این کار نیاز دارید، باروت است که به صورت پراکنده در مناطق مختلف جزیره یا در محموله‌های هوایی نیروهای دشمن (FND) پیدا می‌شود. از تغییراتی که در اسلحه‌ها می‌توانید ایجاد کنید، می‌توان به قرار دادن صدا خفه‌کن بر روی سلاح، پشتیبانی از مهمات ویژه و دوربین‌ اسلحه اشاره کرد.

مادهای مختلفی هم در دسترس هستند که ویژگی‌های تازه‌ای به اسلحه اضافه می‌کنند، برای مثال سرعت تعویض خشاب را بالا می‌برند یا سرعت دویدن شما در هنگام استفاده از یک اسلحه‌ی بخصوص را افزایش می‌دهند. فراموش نکنید که برای موفقیت، همیشه به ابزار درست نیازمند هستید.

– صدا خفه‌کن (Silencers)

بازی Far Cry 6

بالاتر به صدا خفه‌کن اشاره کردیم؛ چیزی که بسیار ضروری است و باید هر چه زودتر آن را به اسلحه‌های خود اضافه کنید. اگر قسمت‌های پیشین فار کرای را تجربه کرد‌ه‌اید، قطعا از اهمیت سایلنسر آگاه هستید. مخفی کاری در بازی Far Cry 6 مهم بوده و تا آنجا که امکان پذیر است باید در ماموریت‌ها مخفی‌کارانه پیش‌روی کنید.

در بخش‌های اولیه شاید پول لازم برای تهیه‌ی یک صدا مخفی‌کن خوب را نداشته باشید اما می‌توانید از یک بطری پلاستیکی قدیمی برای کاهش صدا استفاده کنید که البته عملکرد چندان قابل قبولی هم ندارد، قدرت اسلحه را کمتر می‌کند و گاهی شاید شلیک‌های شما دقیق نباشد. پس زمانی که منابع کافی پیدا کردید، در اولین قدم، یک صدا مخفی‌کن کارآمد تهیه کنید و آن را بر روی اسلحه‌های مهم‌تر قرار دهید.

– دیده بانی و اکتشاف  

بازی Far Cry 6

بازی فار کرای ۶ یک شوتر اول شخص است و هر چه قدر هم که بخواهید مخفی‌کاری کنید، در نهایت باید با دشمنان رو به رو شده و اسلحه‌های خود را به کار بگیرید. اما این دلیل نمی‌شود که بی‌پروا بازی کنید زیرا سریع‌تر از آنچه که انتظار دارید کشته می‌شوید. اینکه با چترنجات به قلب دشمن بزنید و از آرپی‌جی استفاده کنید، هیجان انگیز است اما کسانی که هوشمندانه‌تر بازی می‌کنند، لذت بیشتری می‌برند. بنابراین پیش از هر مبارزه، با گوشی همراه دنی به بازبینی محیط بپردازید، دشمنان، دوربین‌های امنیتی و زنگ‌های هشدار را شناسایی و با آمادگی اولیه مبارزه را آغاز کنید.

زمانی که یک دشمن را زیرنظر دارید، می‌توانید نقاط ضعف او را پیدا کنید و متوجه شوید کدوم نوع مهمات برای نابود کردن او کارآمدتر است. البته توجه داشته باشید که پس از حمله‌ی شما، نیروهای کمکی نیز از راه می‌رسند اما اگر زودتر وارد عمل شده و دشمنان را به صورت مخفیانه از بین ببرید، شانسی برای درخواست پشتیبانی نخواهند داشت.

در نهایت، این به خود شما بستگی دارد که می‌خواهید چگونه پیش بروید اما حداقل در بخش‌های اولیه، از بلندپروازی پرهیز کرده و عجله‌ای برای درگیری نداشته باشید. ناگفته نماند که هلی‌کوپترهای دشمن را به راحتی نمی‌توان منفجر کرد و باید اسلحه‌های بخصوصی داشته باشید.

– غیرفعال کردن زنگ‌های هشدار

بازی Far Cry 6

در هنگام تسخیر نقاط بازرسی یا پایگاه‌های دشمن، تعدادی زنگ هشدار و دوربین هم در اطراف شما وجود دارد. همان طور که اشاره کردیم، ابتدا محیط را بررسی و آن‌ها را پیدا کنید. به دوربین‌های امنیتی می‌توانید از راه دور شلیک نمایید اما اسلحه‌ی شما باید حتما مجهز به صدا خفه‌کن باشد. از کنار این مسئله به راحتی عبور نکنید زیرا اگر یک جسد در دید دوربین باشد، سریعا زنگ خطر به صدا در‌می‌آید. در سوی دیگر، زنگ‌های هشدار را نمی‌توان از راه دور غیرفعال کرد و باید این کار را به صورت دستی و از نزدیک انجام دهید (که هفت ثانیه به طول می‌انجامد).

پس از انجام این کارها، حالا می‌توانید سربازان دشمن را بدون نگرانی نابود کنید. البته بدون انجام این کارها هم می‌توانید به مبارزه بپردازید اما ریسک بالایی دارد و سریعا به محاصره‌ی نیروهای کمکی درخواهید آمد. در ضمن به یاد داشته باشید که اگر زنگ هشداری فعال نشود، شما امتیازات و منابع بیشتری به عنوان جایزه دریافت می‌کنید.

– تسخیر نقاط بازرسی

بازی Far Cry 6

در نقاط بازرسی یارا، میخ‌هایی بر روی زمین قرار داده شده که لاستیک‌های ماشین شما را پنچر می‌کند. با این اتفاق، در شرایط بدی قرار گرفته و نیروهای دشمن به سراغ شما می‌آیند. اگر نقاط بازرسی مجهز به زنگ هشدار هم باشند، سریع‌تر به صدا درآمده و قبل از اینکه به خودتان بیایید، در میان انبوهی از دشمنان سرسخت گرفتار شده‌اید.

اگر به مینی مپ توجه داشته باشید، می‌توانید از برخورد با این نقاط پرهیز کنید اما بارها اتفاق می‌افتد که در هنگامی رانندگی، حواستان به نقشه نیست و به صورت تصادفی وارد نقاط بازرسی می‌شوید. اما شما به کشور یارا قدم گذاشته‌اید تا انقلاب برپا کنید، پس نسبت به این نقاط بی‌توجه نباشید و آن‌ها را به تسخیر خود در بیاورید.

پس از کشتار سربازانی که در نقاط بازرسی حضور دارند، آنجا آزاد شده و در اختیار نیروهای شما قرار می‌گیرد. همچنین قابلیت سفر سریع (Fast travel) نیز برای آن بخش فعال می‌شود و هر جای جزیره که باشید، با فشردن یک دکمه می‌توانید سریعا به نقطه‌ی بازرسی تسخیرشده‌ی موردنظر بازگردید.

– چتربازی

بازی Far Cry 6

یارا کشور بزرگی است و قابلیت سفر سریع همیشه در دسترس نیست. بنابراین، برای رفت و آمد باید به سراغ گزینه‌های دیگر بروید، از جمله ماشین‌ها، کشتی‌ها، اسب‌ها، هواپیماها و هلی‌کوپترها. استفاده از هواپیماها و هلی‌کوپترها سریع‌ترین روش است اما در عین حال، یکی از خطرناک‌ترین‌ راه‌ها نیز به حساب می‌آید.

در اطراف جزیره، سامانه‌های پدافندی مختلفی وجود دارند که در صورت ورود به حوزه‌ی آن‌ها، سریعا به شما شلیک می‌کنند. خوشبختانه دنی یک چترنجات و وینگ سوت (Wingsuit) با خود به همراه دارد که اجازه می‌دهد بدون هیچ آسیبی فرود بیاید. وینگ سوت به تنهایی برای یک فرود امن کافی نیست و باید از چترنجات هم به صورت تلفیقی استفاده کنید که آسیب از سقوط را به صفر می‌رساند. مانور دادن و حرکت کردن با چتر و وینگ سوت شاید کمی سخت باشد اما قطعا از یک سقوط مرگبار بهتر است.

– به نیروهای دشمن (FND) رشوه بدهید

بازی Far Cry 6

با استفاده از مینی‌مپ می‌توانید از نقاط مهم یارا آگاه شوید و به سراغ آن‌ها بروید تا به آیتم‌های تازه‌ای دست پیدا کنید. همچین محموله‌های هوایی نیز می‌توانند بسیار مهم باشند و آیتم‌های خوبی از آن‌ها دریافت می‌کنید، البته به شرطی که بدانید کجا هستند.

بعضی از سربازان دشمن که نمی‌خواهند به دست دنی کشته شوند، حاضر هستند تا در اِزای ارائه‌ی اطلاعات مهم، آزاد شوند. این خیانت‌کاران بر روی نقش با علامت تعجب مشخص شده‌اند و تنها در صورتی صحبت می‌کنند که اسلحه‌ی خود را غلاف کرده باشید. اگر با اسلحه به سوی آن‌ها بروید، جبهه می‌گیرند و برای نجات خود، سریعا به سوی شما شلیک می‌کنند. پس، با کمی رشوه دادن، اطلاعات خوبی بدست می‌آورید؛ از این قابلیت استفاده کنید.

– درخواست برای وسایل نقلیه

بازی Far Cry 6

از طریق وپن ویل (Weapon wheel) یا همان بخشی که اسلحه‌ها را انتخاب می‌کنید، می‌توانید درخواست ماشین هم کنید، البته در صورتی که در جایی باشید که فرد مورد نظر بتواند ماشین را به دست شما برساند. این ویژگی بسیار مفید است، خصوصا در زمان‌هایی که سفر سریع در دسترس نیست یا به هر دلیلی، به ماشین نیاز دارید.

اما درخواست کردن ماشین، ویژگی‌ مثبت دیگری هم دارد؛ می‌توانید مهمات خود را پر کنید. زمانی که ماشین از راه رسید، از صندوق عقب اجازه دارید هر مهماتی که می‌خواهید را بردارید اما پس از آن تا نیم ساعت، این قابلیت از دسترس شما خارج می‌شود. کمتر اتفاق می‌افتد که با کمبود مهمات رو به رو شوید اما اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، با یک تماس مشکل شما حل می‌شود.

– دوستان و همراهان (Amigos)

بازی Far Cry 6

بازی Far Cry 6 به شما اجازه می‌دهد تا با حیوانات دوست باشید و از آن‌ها در مبارزات استفاده کنید. به این حیوانات، «آمیگو» گفته می‌شود و در این نسخه، هفت آمیگو وجود دارد که البته در بخش داستانی، تنها به پنج‌تایشان دسترسی دارید. برای دسترسی به تمامی حیوانات، باید نسخه‌ی التیمیت یا سیزن‌پَس بازی را خریداری کرده باشید.

آمیگوها می‌توانند در میدان جنگ یک کمک‌رسان بزرگ باشند، خصوصا گوآپو (Guapo) و چیچارون (Chicharron) که مخصوص مبارزه طراحی شده‌اند و مستقیما با دشمن درگیر می‌شوند. در مقابل، چوریزو (Chorizo)، بوم بوم و اولیسو (Oluso) برای بخش‌های مخفی‌کاری طراحی شده‌اند. هر کدام از این همراهان، قابلیت‌های خاصی هم دارند که از ابتدا فعال‌ نیستند.

توصیه ما این است که با توجه به سبک بازی خود، این حیوانات را انتخاب کنید و حیوانی که برای مخفی‌کاری طراحی شده را به مبارزات مستقیم نبرید.

بازی Far Cry 6  هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس در دسترس قرار دارد.

آیا بازی Far Cry 6 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها:

نظر شما