شناسهٔ خبر: 50262965 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

ژاپن خواستار افزایش عرضه نفت اوپک است

ژاپن از اوپک می‌خواهد که در پی افزایش قیمت نفت، عرضه این کالای راهبردی را افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از شانا، وزیر صنعت ژاپن روز جمعه (۲۳ مهرماه) اعلام کرد که توکیو از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) می‌خواهد عرضه نفت را افزایش دهند زیرا بالا رفتن قیمت‌ها سبب افزایش نگرانی از بهبود تقاضا پس از بهبود از همه‌گیری ویروس کرونا شده است.

توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن با احمد ناصر آل محمد الصباح، همتای کویتی خود تلفنی گفت‌وگو کرد و از این کشور خواست با افزایش تولید نفت به ثبات قیمت‌ها کمک کند.

نشست بعدی وزیران اوپک و متحدانش قرار است در تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) برگزار شود و هاگیودا اعلام کرد ژاپن همچنان خواستار افزایش تولید در آینده خواهد بود.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن به اعضای کابینه خود دستور داد مراقب تأثیر افزایش قیمت بر اقتصاد ژاپن باشند و به خبرنگاران گفت: ما از نزدیک تحولات بازار نفت خام و تأثیر آن بر صنعت داخلی و خانوارها را زیر نظر داریم.

وی افزود: به اعضای کابینه دستور داده است با همکاری آژانس بین‌المللی انرژی از تولیدکنندگان نفت بخواهند تولید خود را افزایش دهند و به‌سرعت اقدام‌های مناسب را برای کمک به صنایعی که ممکن است آسیب ببینند، انجام دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما