شناسهٔ خبر: 50262765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آزمایشگاه استاندارد کالاهای صادراتی در بانه راه‌اندازی می‌شود

سنندج - ایرنا - معاون استاندارد سازی و آموزش اداره استاندارد کردستان گفت: براساس نیاز بانه آزمایشگاه استاندارد برای تعیین ماهیت کالاهای صادرات محور در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فرید بطی روز سه شنبه مراسم تقدیر از فعالان حوزه استاندارد در بانه با بیان اینکه براساس نیاز در شهرستان آزمایشگاه تجهیز می شود اظهار داشت: یکی از واحدهای تولید لامپ استاندارد بین المللی ۱۷.۰.۲۵ دریافت کرده و آزمایشگاه این واحد نیز راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: براساس قانون نباید مصالح غیر استاندارد در ساختمان ها مصرف شود اما در بعضی از ساختمان ها بتن ریزی غیر استاندارد انجام شده که نیاز است این موضوع پیگیری شود و از احداث ساختمان فاقد پروانه جلوگیری شود.

بطی گفت: ساختمان قبلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بانه توسط استانداری به اداره استاندارد واگذار شده که این ساختمان برای آزمایشگاه استاندارد تجهیز می شود در صورت تامین اعتبار و زمین آزمایشگاه استاندارد در بازارچه سیرانبند بانه نیز مستقر می شود.

وی با اشاره به اینکه بانه کمترین مشکل را به لحاظ استاندارد دارد افزود: نیروی متخصص در این آزمایشگاه مستقر می شود و در این آزمایشگاه اقدامات لازم برای استاندارد سازی محصولات تولیدی انجام می شود.

۲ واحد بتن در بانه مشمول بسته حمایتی شدند

مسوول نمایندگی اداره استاندارد بانه نیز گفت: ۲ واحد بتن در بانه مشمول بسته حمایتی شده  و در آزمایش های انجام شده نمره قابل قبولی دریافت کردند که ۷۵ درصد هزینه نمونه گیری این واحدها توسط اداره استاندارد پرداخت می شود.

آزاد رضایی افزود: با توجه به اینکه ایمنی  ساختمان از اهمیت بالای برخوردار است تلاش کردیم که نمونه های تولید شده بتن با استانداردهای منطبق باشد که این ۲ واحد نمره قبولی دریافت کردند و امتیاز منفی نگرفتند.

وی اظهار داشت: در برخی از ساختمان های بانه از تیرچه دستی استفاده می شود که تیرچه دستی نسبت به تیرچه صنعتی هزینه بیشتر و مقاومت کمتری دارد که باید این موضوع پیگیری شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

نظر شما