شناسهٔ خبر: 50262749 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با صدور بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

درخواست دولت مالی برای مذاکره با شبه نظامیان القاعده در این کشور

دولت مالی از عالی‌ترین نهاد اسلامی این کشور خواست تا برای آغاز مذاکرات با گروه القاعده در این کشور میانجی‌گری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت مالی از عالی‌ترین نهاد اسلامی این کشور خواست تا برای آغاز مذاکرات با گروه القاعده در این کشور میانجی‌گری کند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور دینی مالی امروز از شورای عالی اسلامی این کشور خواست تا باب مذاکرات را با گروه شبه نظامی «جماعت نصرت الاسلام و المسلمین»، مرتبط با گروه القاعده را به منظور تلاش برای دستیابی به صلح و توقف خشونت و درگیری در این کشور باز کند.

«خلیل کاما را» سخنگوی وزارت امور دینی مالی با اعلام این خبر گفت: وزیر هفته گذشته با مقامات شورای عالی اسلامی دیدار کرده و نیت دولت برای گفتگو با گروه‌های تندرو در مالی و رؤسای آنها از جمله «ایاد آغ غلی» و «آمادو کوفا» را به اطلاع آنها رسانده است.

لازم به ذکر است آغ غلی ریاست جماعت نصرت الاسلام را بر عهده داشته و آمادو نیز مسئول عمده فعالیت‌های شبه نظامی این گروه در مرکز مالی محسوب می‌شود.

گفتنی است شورای عالی اسلامی مالی، پیشتر در ماه مارس نیز میانجی‌گری مذاکرات میان گروه جماعت نصرت الاسلام و گروه‌های شبه نظامی مخالف آنها در مرکز مالی را بر عهده داشت که به برقراری آتش بس موفقیت‌آمیز میان دو طرف منجر شد.

نظر شما