شناسهٔ خبر: 50262357 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سرلشکر باقری با وزیر دفاع روسیه دیدار کرد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان در ادامه رایزنی‌های دفاعی خود در مسکو با «ارتشبد سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور، در ادامه رایزنی‌های دفاعی خود در مسکو، ظهر امروز (سه‌شنبه) با «ارتشبد سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع روسیه در آغاز این دیدار از سفر رئیس ستادکل نیروهای مسلح و اعضای هیئت بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران به روسیه ابراز خرسندی کرد و گفت: همکاری‌های نظامی و دفاعی دو کشور در مسیری همواره و با سرعت در حرکت است.

سرگئی شایگو با قدردانی از نقش ارزنده ایران در مبارزه با تروریسم بین‌الملل و بازگشت امنیت به سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران بازیگری فعال و نقش آفرین در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و مسکو به توسعه روابط با ایران در همه عرصه‌ها علاقمند است.

باقری نیز در آغاز این دیدار ضمن تمجید از حمایت دولت روسیه و رئیس جمهور این کشور برای پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های اقتصادی-امنیتی شانگ‌های گفت: حضور ایران در این سازمان تسهیل‌کننده روابط با کشورهای عضو بویژه روسیه و چین است.

این دیدار که در ادامه نشست روز گذشته سردار باقری با والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه برگزار شد دو طرف علاقمندی خود را برای ارتقای سطح مناسبات اعلام کردند.

در این دیدار همچنین درخصوص همکاری نیروهای مسلح روسیه و ایران و قراردادی که قرار است امضا شود، گفتگو شد./مهر

برچسب‌ها:

نظر شما