شناسهٔ خبر: 50262341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کیش:

راهبرد فرهنگی و هنری یکی از محورهای وحدت امت اسلامی است

کیش - ایرنا - امام جمعه کیش گفت: راهبرد فرهنگی و هنری به عنوان یکی از ابزارهای ایجاد وحدت اسلامی است که همواره باید برای اعتلای آن کوشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن زاده روز سه شنبه در افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی با محوریت تجلی رسوال الله در فرهنگ و هنر اسلامی اظهار داشت: امت اسلامی برای اعتلای دین و آموزه های نبوی همواره باید زمینه های ایجاد وحدت را تقویت کنند.

وی اضافه کرد: ایجاد وحدت در بین امت اسلامی همواره راهبردهای مختلفی دارد که عرصه فرهنگ و هنر به دلیل بین المللی بودن زبان و اندیشه آن همواره یکی از مورد اتکا ترین این راهبردها است.

حجت الاسلام حسن زاده اضافه کرد: هنری در جامعه های مختلف موفق و پیروز است که بتواند در نگاهی کوتاه اندیشه خود را به مخاطب منتقل کند که این ویژگی از خصایص رفتاری پیامبر اکرم (ص) بود به طوریکه ایشان می توانست با اخلاق حسنه خود در کمترین زمان نقش و تاثیر خود را در فطرت انسان بگذارد.

امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این کنگره اظهار داشت: پایه های مهم جذب مردم در مسایل و موارد مختلف، اخلاق نیکو است به طوریکه اگر پیامبر(ص) فردی مهربان و خوش خلق نبود، نمی توانست اتحاد را بین اقشار مردم ایجاد و وحدت را آغاز کند.

 شیخ مستطاب یعقوب شمس یادآور شد: تمام مردم دنیا در اخلاق خود گزاره هایی که به مشهورات تقریب می کند را پذیرفته اند و مردم با هر دین و آیینی که باشند، گزاره های اخلاقی آنان به صورت ثابت می ماند.

راهبرد فرهنگی و هنری یکی از محورهای وحدت امت اسلامی است

گشودن مسیر تعالی و آگاهی بشریت مهمترین هنر پیامبر اکرم (ص) است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این کنگره گفت: باز کردن مسیر تعالی، اگاهی و رشد یکی از مهمترین هنرهای نبی مکرم اسلام است به گونه ای که هر شخصی توانایی گشوند این مسیر را ندارد.

سعید پورعلی با بیان اینکه هر شخصی می تواند با تاسی از اموزه های ایشان می تواند در این مسیر گام بردارد یادآور شد: با توجه به آیاتی از کلام الله مجید (آیه ۱۵۹ و ۱۶۴ سوره آل عمران) خداوند از پیامبر گرامی را رحمت و منتی برای بشریت مبعوث کره است.

وی اضافه کرد: هر ۲ این ویژگی ها به دلیل اهمیت رسالت ایشان بوده تا بتواند در در مسیر به تعالی رساندن انسان ها موفق باشد.

نخستین کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی با محوریت تجلی رسوال الله در فرهنگ و هنر اسلامی با حضور اندیشمندانی از نقاط مختلف جهان به مدت هفت روز در تهران برگزار می شود.

این کنگره که به همت دانشگاه هنر تهران برگزار می شود و افتتاحیه آن به مناسبت هفته وحدت به میزبانی جزیره کیش برگزار شد.

نظر شما