شناسهٔ خبر: 50262213 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رایگان شدن گازبها برای بیش از ۳ میلیون مشترک تهرانی

موج نیوز

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: از زمستان ۱۳۹۹ و زمان اجرای طرح بخشودگی گازبها تا شهریورماه امسال، در مجموع حدود ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار مشترک مشمول این طرح شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، سعید توکلی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار قبض با گازبهای رایگان در تابستان امسال صادر شده است، افزود: این طرح همسو با حمایت از حقوق مشترکان خانگی (مسکونی) کم‌مصرف است و می‌تواند عامل مهمی برای تشویق مصرف‌کنندگان گاز طبیعی برای مصرف بهینه باشد.

وی درباره اصلاح الگوی مصرف مشترکان گفت: مقدار گاز مصرفی مشترکان ارتباط مستقیمی با نحوه استفاده آنها از گاز طبیعی دارد و استفاده بهینه گاز سبب می‌شود هم در مصرف گاز و هم در منابع مالی خود صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران تصریح کرد: همان‌طور که مصرف بهینه و کم سبب تخفیف و بخشودگی می‌شود، مصرف خارج از الگوی متعارف و بهینه، افزایش گازبها را به‌دنبال دارد.

توکلی درباره نکات مصرف بهینه گاز اظهار کرد: پوشیدن لباس گرم در زمستان و حفظ دمای مناسب ۱۸ تا ۲۱ درجه (دمای رفاه)، استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با بازده حرارتی بالا، هوشمندسازی موتورخانه‌ها، عایق‌کاری لوله‌ها و تأسیسات و... تنها چند مورد از این نکات است که می‌تواند حجم گاز مصرفی را کاهش دهد.

 

نظر شما