شناسهٔ خبر: 50262115 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

صادرات ۴۲۶ میلیون دلار پسته در ۶ ماهه نخست سال جاری

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق آمار‌ها در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۶۳ هزار تن پسته به ارزش ۴۲۶ میلیون و ۱۲۷ هزار دلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت هزار تن رشد را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، داراب حسنی درباره صادرات پسته ایران گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ حدود ۵۵ هزارتن پسته با ارزش ۳۹۲ هزار و ۹۲۹ دلار به کشور‌های هدف صادر شده است.

پیش‌بینی صادرات حدود ۲۰۰ هزارتن پسته در سال جاری

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برآورد میزان تولید پسته در سال جاری را ۲۷۸ هزار و ۴۲۶ تن در کشور اعلام و پیش بینی کرد که میزان صادرات این محصول در سال جاری نیز حدود ۲۰۰ هزار تن باشد.

حسنی اضافه کرد: براساس آخرین آمار فائو در سال ۲۰۱۹ ایران از نظر میزان تولید و سطح زیر کشت، رتبه اول تولید پسته جهان و از نظر صادرات پس از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: میزان تولید پسته در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۵۸ هزار و ۲۴۴ تن بود که از این میزان ۲۰۳ هزار و ۶۳۷ تن به ارزش یک میلیارد و ۳۷۱ میلیون دلار صادر شده است.

وی اظهار داشت: با وجود پایین بودن میزان تولید در سالجاری نسبت به سال گذشته انتظار می‌رود میزان صادرات این محصول همانند سال ۹۹ از روند خوبی برخوردار باشد.
 
 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما